شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
راشد الراشد

حاکمان کشورهای حاشیه خلیج فارس به منزله نگهبان ساختمان منافع آمریکایی ها هستند و آمریکا و انگلیس پشت پرده خیانت های حاکمان شیخ نشینند.

خبرگزاری حوزه/ درشرایطی که خاورمیانه با بحران های متعدد روبروست و هرگوشه از جهان اسلام دستخوش فتنه هایی است که با حمایت امریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی پشتیبانی می شود کشور بحرین دارای موقعیت خاصی در منطقه است و با وجود آنکه هر روزه مردم برای مطالبات خود در خیابان ها حضور دارند و انقلاب آنها یک روز هم متوقف نشده کم ترین نشانی از آنها در رسانه های منطقه وجود ندارد به طوری که به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب مردم بحرین مظلوم واقع شده است.

دکتر راشد الراشد نویسنده 15 کتاب علمی، فعال حقوق بشری بحرین با اشاره به وضیت نامناسب انقلابیون بحرین و فشارهای وارده از سوی حاکمان آل خلیفه از سانسور شدید تبلیغاتی حامیان عربی و غربی پرده برداشت واز کمبود امکانات رسانه ای انقلابیون بحرین در چنین شرایطی اظهار تاسف کرد.

راشد الراشد عضو جنبش الامل اسلامی بحرین با اشاره به ادامه تجاوزات آل خلیفه به حقوق مردم بحرین و افزایش زندانی ها در این کشور به سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: متاسفانه سازمان ملل زیر نظر آمریکایی ها اداره می شود و از خود استقلالی ندارد بنابراین درخواست ما از سازمان های بین المللی برای رسیدگی به وضعیت حقوق بشر در بحرین بی فایده است.

وی ادامه داد: سال گذشته سازمان بین الملل با حضور 67 کشور جهان تشکیل جلسه داد تا وضعیت حقوق بشر را در بحرین رسیدگی کند در آن جلسه 167 توصیه به حاکمان آل خلیفه شد تا حقوق مردم بحرین را رعایت کنند و ارتش عربستان از بحرین خارج شود اما با وجود این توصیه ها هیچ گونه اتفاق عملی تاکنون در بحرین رخ نداده است.

* یک بام و دو هوای شورای امنیت و اتحادیه عرب

عضو جنبش الامل اسلامی بحرین با اشاره به تحولات جهان اسلام گفت: شورای امنیت تاکنون جلسات متعددی را برای سوریه، لبنان ، افغانستان و فلسطین تشکیل داده و بیانیه هایی را صادر کرده اما درباره بحرین یکبار هم شورای امنیت اقدامات آل خلیفه را محکوم نکرده است.

راشد با انتقاد از رفتار دوگانه اتحادیه عرب با وضعیت بحرین گفت: اتحادیه عرب در خصوص تحولات سوریه بیش از 10 بیانیه و 20 جلسه برگزار کرده و دبیر کل اتحادیه اقدام به برگزاری کنفرانس خبری پیرامون سوریه کرده است اما در خصوص بحرین تاکنون یک کلمه حرف نزده است.

وی تصریح کرد: امریکایی ها از تمام کشورهای عربی که در اتحادیه هستند خواسته اند تا ارتش های خود را به بحرین اعزام کنند، آنها به مردم بحرین حق نمی دهند که به دنبال عدالت اجتماعی و تحقق خواسته های خود باشند و یا بخواهند حکومت سیاسی مستقلی را تشکیل دهند.

پیش بینی آینده شیخ نشین های منطقه

این فعال بحرینی درباره آینده شیخ نشین های منطقه گفت: مردم کشورهای خلیج فارس نمی پذیرند که تمام امکانات و منابع کشورهایشان در اختیار شیخ نشین ها باشد در واقع این حاکمان در کشورهای عربی به منزله نگهبان ساختمان منافع امریکایی ها هستند و امریکا و انگلیس پشت پرده خیانت های حاکمان شیخ نشینند . در همین راستا این دو کشور در امور داخلی و مسائل سیاسی کشورهای عربی به خاطر حفظ منافعشان در منطقه دخالت می کنند. نفت منطقه برای اروپا و امریکاست و پول خردهایش برای شیخ نشین ها.

راشد با اشاره به برخورد توهین آمیز کشورهای غربی با کشورهای عربی گفت: شهروندان غربی بدون گذرنامه وارد کشورهای عربی می شوند و این قانون در همه کشورهای حوزه خلیج فارس بخصوص کشورهایی که امریکا و اروپا در آنها پایگاه نظامی دارند اجرا می شود و افرادی که کارهای نظامی و امنیتی درکشورهای عربی دارند از این قانون به راحتی استفاده می کنند.

وی با اشاره به تلاش هایی که فعالان حقوق بشر در بحرین انجام می دهند افزود: فعالان حقوق بشر جلسات متعددی را برای اطلاع رسانی از اوضاع واحوال بحرین در سطح جهان برگزار می کنند اما در برابر سانسور گسترده تبلیغاتی ما هیچ شبکه ای نداریم تا با آنها رقابت کنیم بنابراین تنها از طریق شبکه های اجتماعی وضعیت بحرین را گزارش می دهیم.

انتقاد از کاهش ویژه برنامه های بحرین در "العالم"

عضو جنبش الامل اسلامی بحرین با اظهار نگرانی از کاهش برنامه ویژه بحرین در شبکه العالم گفت: شبکه العام که هر روز یک ساعت از وقت خود رااختصاص به بحرین می داد به خاطر تحولات منطقه در سوریه فلسطین و یمن برنامه بحرین را به نیم ساعت در روز کاهش داده است. اگرچه کشتار مردم منطقه نسبت به 40 یا 50 سال گذشته بسیار کم نظیربوده و ما این شرایط را درک می کنیم اما برای معرفی انقلاب بحرین و اهمیت آن نیاز به شبکه ویژه ای با محوریت شرایط کشورهای خلیج فارس هست.

راشد در این باره تصریح کرد: در کشورهای ایران عراق و لبنان شبکه هایی با محوریت مقاومت اسلامی در حال فعالیت هستند اما برای داشتن شبکه تخصصی ویژه کشورهای خلیج فارس در حال رایزنی هستیم چراکه در حال حاضر رژیم عربستان سعودی و حامیانشان بیش از 50 شبکه دارند و به طور 24 ساعته به زبان های فارسی عربی و انگلیسی علیه انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی فعالیت می کنند و ما یک شبکه تخصصی نداریم که علیه کشورهای خلیج فارس و شیخ نشین و خیانت های آنها در زمینه های سیاسی و فرهنگی به طور تخصصی فعالیت کند.

وی در خصوص فعالیت های تبلیغاتی فعالین بحرینی گفت: ساخت فیلم های مستندبا امکانات کمی که داریم در دستور کار ما قرار دارد و این فیلم های مستند را در شبکه های اجتماعی بارگذاری می کنیم. موضوعات متعددی وجود دارد که مستند سازان می توانند درباره آنها فیلم تهیه کنند . وضعیت کودکان و زنان بحرینی مبارزین حقوق بشر رهبران انقلاب بحرین شکنجه زندانیان توسط بعثی هایی که از عراق فرار کردند و با گرفتن شناسنامه بحرینی و تابعیت از حکومت بحرین برای سرکوب مردم وارد کشور ماشدند.

گفت و گو: وجیهه سادات حسینی

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha