مرکز نیکوکاری مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) یزد افتتاح شد

مرکز نیکوکاری مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) یزد، با حضور برخی از مسئولین استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، مراسم افتتاحیه مرکز نیکوکاری خیرین مدرسه علمیه ریحانة الرسول(سلام الله علیها) یزد، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، سید محمد رستگاری فرماندار یزد، محمد شجاعان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و مسئولان این مدرسه برگزار شد.

در این نشست، خانم فخر السادات ذبحی، مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها)یزد، با ارائه گزارشی از فعالیت های مدرسه در امور خیریه، گفت: تاسیس این موسسه  نیکوکاری یک فرصت الهی است تا بتوانیم قدمی کوچک در رفع نیازهای محرومان برداریم.

وی ادامه داد: خانواده های تحت پوشش، معمولا خانواده هایی هستند که علاوه بر مشکلات مالی و معیشتی دچار مشکلات فرهنگی هستند که بعضا همین مشکلات فرهنگی زمینه ساز مشکلات مادی شده است. ما باید با استفاده از ظرفیت دانش آموختگان و مبلغان  در مسیر رفع این مشکلات قدم بر داریم.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) یزد اضافه کرد: حمایت از طرح اشتغال زایی برای خانواده ها، پیشنهاد دیگری است که  مشکل بعضی از این خانواده ها با زمینه سازی شغل مناسب حل خواهد شد.

در ادامه این نشست، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد  اظهار کرد: خوشحالی و خرسندی ما از تأسیس  مراکز نیکوکاری به این جهت است که عزیزان ما در حوزه خواهران وقتی وارد خانواده های فقیر و نیازمند می شوند، میتوانند همه ی عناصر را کنار همدیگر ببیند و با دید جامع نگر، به رفع مشکلات بپردازند.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه مجموعه همکاران ما درکمیته امداد نیز دغدغه‌ی بسیار زیادی نسبت به مسائل فرهنگی و دینی خانوارها دارند، تمام توان خود را برای پشتیبانی در ارتقاء مسائل فرنگی خانواده های تحت پوشش گذاشته  تا ان‌شاءالله مشکلات  فقر مالی و فرهنگی خانوادها حل شود.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران یزد با تقدیر و تشکر از افتتاح مرکز نیکوکاری، اظهار کرد: تنها وظیفه مرکز، رسیدگی به امور معیشتی مردم نیست بلکه رسیدگی به امور فرهنگی واجتماعی خانواده های نیازمند یکی از دستور کارهای مراکز نیکوکاری وابسته به حوزه های علمیه خواهران است چرا که مهم ترین رسالت حوزه در همین راستا می باشد.

وی با اشاره به طرح فلاح که با همکاری و تعامل حوزه علمیه و کمیته امداد برگزار شده است خواستار ادامه اجرای این طرح با همکاری  دانش آموختگان مدارس وکمیته امداد شد.

این مسئول حوزوی، مرکز نیکوکاری مدرسه علمیه ریحانة الرسول(سلام الله علیها) یزد را چهارمین مرکز  نیکوکاری حوزوی در سطح استان دانست که رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است و اظهار داشت: مراکز نیکوکاری در مدارس علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بافق، ام ابیها(سلام الله علیها) تفت و حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد سه مرکزی بودند که در سال ۱۳۹۸ افتتاح شدند و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در راستای کمک به نیازمندان انجام داده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha