دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ز

حوزه / امام جمعه قمصر گفت: قاتلین، برهم زنندگان امنیت عمومی و از بین برندگان اموال بیت المال باید پاسخگوی اعمالشان باشند تا درس عبرتی برای دیگران باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: تمامی پیامبران یک مجاهد بودند و حضرت زهرا(س) نیز یک جهادگر فی سبیل الله بود.

امام جمعه قمصر، برلزوم ترویج جهاد فرهنگی در جامعه تاکید کرد و گفت: جهاد تبیین، شاخه بسیار مهمی از جهاد فرهنگی است که وجود مقدسه حضرت زهرا(س)، شهیده این میدان است.

وی بر لزوم تبیین ولایت ائمه اطهار(ع) و جایگاه ولایت فقیه در جامعه تأکیدکرد و افزود: در دوران غیبت کبری، علما، ائمه جماعات مساجد، اساتید دانشگاه‌ها، معلمان و تریبون داران باید فاطمی به میدان جهاد تبیین بیایند.

حجت السلام کتابچی، به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه بر اساس منطق قرآن ارزش یک زن به تقوای اوست، خاطرنشان کرد: در هیچ فرهنگ و تفکری غیراسلام سراغ نداریم که بین کرامت زن و مرد تفاوت قایل شوند.

وی، به نادیده گرفتن حقوق زن در تفکر غرب اشاره کرد و گفت: در حالی که گذشته غربی‌ها پر از ظلم، ستم و بی تفاوتی نسبت به زنان است، اما خودشان عَلَم شعار فریبنده آزادی زن را در جهان بلند می‌کنند.

امام جمعه قمصر، به دیدگاه تبلیغاتی غربی‌ها نسبت به زن اشاره کرد و یادآور شد: از روزی کـه اروپایی‌هـا با ایجاد انقلاب صنعتی احتیـاج بـه نیـروی کارِ ارزان و بی‌توقع و کم دردسـر داشـتند، بـرای این‌کـه زن را از داخـل خانواده‌هـا بـه درون کارخانه‌هـا بکشـانند تا به عنـوان یک کارگـر ارزان از او اسـتفاده‌کنند، زمزمه «آزادی زن» را بلنـد کردنـد.

وی تصریح کرد: نظام سرمایه داری غرب، همانگونه که بومیان آفریقایی را برای انتقال به دستگاه پیشرفته سرمایه سازی خود از جایگاه انسانی تنزل دادند و تبدیل به حیواناتی رنگین پوست کردند، زنها را نیز از جایگاه اجتماعی خود به مردانی مؤنث تنزل دادند.

حجت الاسلام کتابچی، به تفاوت نگاه غرب و اسلام نسبت به زن اشاره کرد و یادآور شد: نگاه غرب به زن، منحط، ناقص، گمراه‌کننده و غلط است، ولی نگاه اسلام به زن، عزت‌بخش، کرامت‌بخش، رشدآفرین، استقلال‌دهنده‌ و هویت بخش می‌باشد.

امام جمعه قمصر، تصریح کرد: عمده نگاه غربی‌ها به زن با رنگ و لعاب آزادی و تأمین نیازهای جنسی است که آن را زیر پرده تبلیغات مدرن پوشانده‌اند.

وی با بیان اینکه زنان ایرانی با حفظ حجاب در عرصه‌های مختلف نیز به درجات عالی دست پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی ایران، زنان با حفظ پوشش و حجاب توانسته‌اند در عرصه علم، تکنولوژی و ورزش به مدال‌های رنگارنگ و موفقیت دست پیدا کنند.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه غربی‌ها با هزینه‌های سنگین به دنبال ترویج بی‌حجابی و برهنگی در کشور هستند، اظهار داشت: بانوان جوان ما باید از خودشان سوال کنند که آیا غرب، آمریکا و صهیونیست به فکر پیشرفت و حفظ جایگاه حقیقی زن در کشورمان هستند، که به نام آزادی برای ترویج فرهنگ بی‌حجابی در ایران تلاش می‌کنند و یا اینکه حفظ حجاب و عفت زنان در کنار پیشرفت و تعالی آنها در این کشور تمامی تبلیغات آنان و بهره کشی آنها از زنان را رسوا می‌کند؟

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه اتفاقات اخیر در کشورمان با شعار آزادی زن، ضربه بسیار زیادی به اقتصاد، امنیت کشور و داغدار شدن خانوادها وارد کرده است، یادآور شد: جالب است امروز که نوبت حسابرسی شده عده‌ای دم از محبت، مرحمت و بخشش می‌زنند.

امام جمعه قمصر، تأکیدکرد: قاتلین، برهم زنندگان امنیت عمومی و از بین برندگان اموال بیت المال، باید پاسخگوی اعمالشان باشند تا درسی عبرتی برای دیگران باشد.

وی با انتقاد از عده‌ای بازیگر سینما و رسانه ملی در حمایت از یک بازیگر اغتشاشگر، خاطرنشان کرد: چرا بعضی از پزشکان با توجه نکردن به اجرای قانون، از یک پزشک اغتشاشگر قاتل حمایت می‌کنند؟

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha