دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان

حوزه / امام جمعه شهرستان مریوان گفت: با توجه به هجمه بی‌سابقه دشمن علیه شعائر اسلامی به ویژه اهانت‌هایی که این روزها در کشورهای اروپایی به ساحت قرآن کریم صورت می‌گیرد، اجلاسیه منطقه‌ای وحدت که با حضور مهمانان خارجی برگزار می‌شود، می‌تواند خروجی مناسبی داشته باشد، بنابراین چنین نشستی در این برهه زمانی یک ضرورت برای جهان اسلام است.

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه شهرستان مریوان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، با اشاره به برگزاری سومین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی، اظهار داشت: وحدت یک مقوله مهم و تأثیرگذار در جهان اسلام است که باید به مرحله عملیاتی برسد.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: برگزاری نشست‌هایی که با محوریت وحدت برگزار می‌شود، می‌تواند نقش بسیار مهمی در شناخت پتانسیل‌ها و نیز چالش‌های پیش روی جهان اسلام و منطقه داشته باشد، بنابراین انتظار همه دلسوزان اسلام و نظام این است که چنین نشست‌ها و اجلاسیه‌هایی خروجی مناسب و به‌موقع داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به هجمه بی‌سابقه دشمن علیه شعائر اسلامی به ویژه اهانت‌هایی که این روزها در کشورهای اروپایی به ساحت قرآن کریم صورت می‌گیرد، اجلاسیه منطقه‌ای وحدت که با حضور مهمانان خارجی برگزار می‌شود، می‌تواند خروجی مناسبی داشته باشد، بنابراین چنین نشستی در این برهه زمانی یک ضرورت برای جهان اسلام است.

ماموستا شیرزادی عنوان کرد: عالمان دینی و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع باید این اجلاسیه را یک فرصت مغتنم برای قرابت بیشتر بدانند و ارکان وحدت را در کشورهای اسلامی در برابر دشمن تقویت کنند، لذا حضور در این مراسم می‌تواند تأثیرات کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشد.

گفتنی است سومین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت به مدت دو روز در چهارشنبه و پنجشنبه هفته اخیر با حضور مهمانانی از کشورهای سوریه، روسیه، ترکیه، گرجستان، عراق و نیز عالمان دینی اهل سنت و اهل تشیع داخل کشور در استان آذربایجان غربی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha