یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد باقر کریمی - ارومیه

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، مبارزه با جنگ رسانه ای غرب و رسیدن به خودباوری رسانه ای را از جمله اهداف هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان اظهارداشت: امروز خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا که در عصر خود از آرمان های امام راحل و ارزش های دین مبین اسلام دفاع کردند، در کشور خبری از حفره های سیاه خبری نیست و این را مدیون جانفشانی های شهدا می دانیم.

وی افزود: برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها بزرگترین رویداد رسانه ای در استان است که توانستیم تجربه با هم بودن، ایجاد شور و نشاط رسانه ای، استحکام بخشی و انسجام رسانه ای را در کنار برادری همچنین ارتقا توان و ظرفیت های رسانه ای، ارتباط دو سویه میان مردم و مسئولین با تبیین نقش رسانه، رقابت سالم، ارتقا سطح خودباوری، کمک به توسعه متوازن و سرمایه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با جنگ رسانه ای غرب، ایجاد نماییم.

علیرضا رادفر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ادامه این مراسم با تاکید بر نقد منصفانه و سازنده افزود: در هر دوره و دولتی نقاط قوت و ضعفی وجود دارد که باید  نقاط مثبت آن را تقویت و ضعف آنها را با بیان راهکار و کمک جمعی تامین و حل کرد.

وی افزود: رسانه ها در نقد و تحلیل ها، بررسی و اطلاع رسانی به موقع و صحیح، اهتمام ویژه داشته باشد و غنای بیشتری به مطالب داده شود تا زمینه رخنه دشمن از طریق بیان کمبودها و نقدها فراهم نشود.

رادفر در ادامه تفاوت قائل شدن میان نقد منصفانه و تخریب را مانع از بروز اختلاف افکنی میان مردم و مسئولین عنوان کرد و اذعان داشت: ضعف ها را بایستی با نقد منصفانه بپذیریم و در کنار آن راهکارهای سازنده و عملی را بیان کنیم چراکه بسیاری از دیدگاه ها بدون وارد کردن غرض ورزی و حرمت شکنی نتیجه مطلوب و سازنده خواهد داشت.

وی در نظر گرفتن منافع ملی و استانی را اولویت رسانه های سازنده دانست و گفت: همه برای آبادانی و توسعه شاخصه های ملی و استانی تلاش کنیم و با نقد سازنده و منصفانه به مسئولین کمک کرده تا به تخریب شخصیت منجر نشود.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha