شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اصفهان -  مدرسه امام هادی(ع)

حوزه / مدیرمدرسه امام هادی هرند گفت: این مدرسه به سبب وجود طلاب ممتاز ، جزء 5 مدرسه برتر استان اصفهان است.

حجت الاسلام عبد الله جمالی پور، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به تاریخچه مدرسه علمیه امام هادی(ع) شهر هرند، اظهار داشت: این مدرسه در زمینی  به مساحت  13 هزار و 400 متر مربع قرار گرفته و فاز نخست این مدرسه در مساحت 7 هزار مترمربع هم اکنون به بهره برداری رسیده است.

مدیرمدرسه امام هادی(ع) هرند افزود: همچنین مساحت فاز دوم این مدرسه 2 هزار مترمربع به صورت نیمه ساز است که در حال احداث می باشد.

وی آغاز ساخت مدرسه امام هادی(ع) هرند را سال 86 عنوان کرد و بیان اینکه، این مدرسه دارای سالن مطالعه، خوابگاه، آشپزخانه، سالن غذاخوری، سالن بدنسازی و ورزش رزمی است، افزود: این اقدامات نشان می دهد این مدرسه امام هادی(ع) علاوه بر تهذیب و تحصیل به ورزش هم اهمیت می دهد.

مدیرمدرسه امام هادی(ع) هرند، با اشاره به اینکه فاز نخست این مدرسه طی سال 90 با 30 طلبه کار خود را آغاز کرد، بیان داشت: مدرسه امام هادی(ع) شهر هرند به صورت رسمی در 23 شهریور سال 91 با حضور آیت الله طباطبایی نژاد رسما افتتاح شد.

حجت الاسلام جمالی پور، در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر این مدرسه دارای 105 طلبه در پایه های یک تا چهار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این مدرسه دارای پایه های یک تا چهار است، اظهار داشت: مدرسه امام هادی(ع) در سال تحصیلی جاری دارای 44 طلبه در پایه اول بود که این امر نیز به سبب تبلیغات بسیار از سوی خود طلاب حاصل شد.

این استاد حوزه اصفهان، به وجود اساتیدی از قبیل استاد ابراهیمی و حجت الاسلام شفیعی در این مدرسه اشاره کرد و افزود:  یکی از مشکلات موجود در مدرسه این است که از نعمت اساتید برجسته و بنام دیگری برخوردار نیست.

وی با تاکید بر اینکه این مدرسه جزء 5 مدرسه برتر استان اصفهان است، بیان داشت: این مدرسه دارای دو نفر طلبه ممتاز طی سال های 90 و 91 و 11 نفر طلبه ممتاز طی سال های 91 و 92 می باشد.

حجت الاسلام جمالی پور، با بیان اینکه، وضعیت درسی طلاب هر ماه بررسی شده و امتحانات نیز به صورت هفتگی برگزار می شود،اضافه کرد: نظارت بسیار دقیقی در زمینه آموزش طلاب در این مدرسه صورت می گیرد، همچنین اگر طلبه ای دارای مشکلاتی در زمینه آموزشی باشد دلیل ضعف درسی آنها بررسی می شود.

وی رفتار طلبه های جوان را مشوق اصلی مسئولین مدارس علمیه دانست و عنوان کرد: رفتار طلبه های جوان و عمل به دانسته های دینی، بهترین انگیزه مسئولین در اداره ی مدارس است مخصوصا آنکه رسالت حوزه، سازندگی روح و روان است.

مدیرمدرسه امام هادی(ع) هرند، استقبال از حوزه علمیه را بسیار خوب خواند و با اشاره به گرایش جوانان بومی بخش جلگه اظهار داشت: 4 مدرسه علمیه در سطح استان به دلیل تشخیص برخی ویژه گی های مثبت آموزشی متعدد، پذیرش متقاضیان خارج از استان می باشد، این مدرسه از آن جمله است.

وی با اشاره به فعالیت های شاخص فرهنگی و تهذیبی مدرسه امام هادی(ع)، گفت: تشریح مزایای نماز شب، برگزاری مراسم اعیاد و عزاداری توسط طلاب و برگزاری نماز جماعت در ادارات دولتی حتی به صورت دو شیفت از جمله اقدامات شاخص فرهنگی این مدرسه است.

حجت الاسلام جمالی پور تاکید کرد: اعزام روحاينون و طلاب مبلغ  به روستاهای اطراف شهر هرند  بنا بردرخواست اهالي روستا،از جمله ديگر اقدامات فرهنگي و تبليغي اين مدرسه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    حوزه بهترین