یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عباس اسکندری

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم همدلی و همزبانی دولت و ملت را لازمه اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری پیرامون نامگذاری سال 1394 به نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار کرد: نامگذاری هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب تابلویی روشن و شفاف از اوضاع داخلی و خارجی کشور و همچنین نقشه راهی برای همه مسئولان و دست اندرکاران و مردم ایران است.

وی اضافه کرد: اگر این نامگذاری‌ها به خوبی تحلیل و مورد فهم قرار گرفته و در دستور کار همگان باشد، بدون شک بسیاری از مشکلات موجود جامعه و نظام اسلامی برطرف خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه حق این نامگذاری‌ها به خوبی ادا نمی‌شود، اظهار کرد: البته نگاه شخصیت‌ها، مسئولان و دست اندرکاران امور به این نامگذاری‌ها متفاوت است، کما اینکه اهتمام آنها هم متفاوت به نظر می‌رسد، ولی حق مطلب آن است که همه نظرات و دیدگاه‌ها می‌بایست در راستای اجرایی کردن این نامگذاری‌ها متمرکز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تاکید کرد: نامگذاری امسال به سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» دلیل بر نیاز جدی و مبرم به پیوند بین دولت و ملت است. مقام معظم رهبری به خوبی این پیام را دادند که اگر دولت تدبیر و امید بخواهد به شعارها و اهدافی که در ابتدای دولت بیان کرده، جامه عمل بپوشاند باید همه توجهش به مردم باشد.

به گفته وی مردم ایران در هر شرایطی که دشمنان برای نظام اسلامی به وجود آورده‌اند، با عقلانیت، درک موقعیت، روحیه جهاد و ایثار و با اتکا به مبانی اعتقادی خود، ایستادگی کرده و همه توطئه‌ها را خنثی نموده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم معتقد است این مردم، شایستگی خدمت صادقانه و هر نوع خدمتی که بتواند مسائل و مشکلات روزمره آنها را حل کند را دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری تاکید کرد: مردم هم با توجه به اعتقاد و تبعیتی که از رهبری عظیم الشان خود دارند به خوبی این پیام را دریافت کرده‌اند که اگر بخواهند مشکلات خود و نظام را حل کنند باید دولت منتخب، قانونی و خدمتگزار را کمک کنند و در همه شرایط یار و یاور آن باشند.

وی با اشاره به مخالفت‌های غیرمعقولانه‌ای که با دولت می‌شود اظهار کرد: نمی‌توان دولت را تضعیف کرد و از او توقع خدمت داشت. نمی‌شود خدمات صادقانه دولت را نادیده گرفت و از او رفع مشکلات را خواستار شد و یا به مشکلات دولت توجه نکرد و از او انتظار داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری تاکید کرد: از دل نامگذاری امسال به خوبی می‌توان متوجه شد که با افراط گری‌ها و حرکات ناموزون و به دور از قواعد و قوانین حاکم بر کشور و به دور از مسائل شرعی و اخلاقی نمی‌شود کشور را به سمت اهداف و آرمان‌های اصلی هدایت کرد.

وی اضافه کرد: از متن این نامگذاری می‌توان دریافت هم مردم باید تحمل سختی‌ها را داشته باشند تا در این برهه‌ای که اجانب برای ما نقشه‌های پیچیده‌ای تدارک دیده‌اند به سلامت از این پیچ‌های خطرناک عبور کرد، دولتمردان باید تحمل نقدهای به‌حق مردم، نخبگان و دلسوزان را داشته باشند تا با همدلی و همزبانی مردم و دولت، آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهیدان محقق شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امیدوارم امسال هیچ گونه سخن، تحلیل یا نقدهای غیرمنصفانه‌ای بیان نشود که خدای ناکرده مانع تحقق شعار امسال باشد، بلکه باید سال همدلی و همزبانی، سال وحدت و انسجام، دلسوزی و صمیمیت و سال همراهی همه جانبه دولت و ملت را شاهد باشیم که اگر این اتفاق بیفتد، هم دولت به شعار اعتدال خواهد رسید و هم مردم به نیازمندی‌های خود دسترسی خواهند داشت و رهبری دلسوز هم به آرمان‌های متکی بر اسلام و امام راحل دست پیدا خواهند کرد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha