یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام علیدوست

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: همه آحاد ملت و مسئولان باید شعار سال مبنی بر همدلی و همزبانی را در فعالیت های خود سرلوحه امور قرار دهند.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نام گذاری سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان "دولت، ملت، همدلی و همزبانی" اظهار داشت: در آموزه های دینی ما بر این نکته کلیدی تاکید شده که شهروندان جامعه اسلامی همواره باید خیرخواه ائمه مسلمین باشند و این در حالی است که به طور خاص این خیرخواهی و همدلی و همزبانی میان مسئولان و مردم در شرایط ویژه ، اهمیت و ضرورتی مضاعف دارد.

وی افزود: در واقع خیرخواهی مردم نسبت به مسئولان یک تکلیف بر دوش ملت است که هم در وضع عادی و هم در وضعیت ویژه و فوق العاده به عنوان یک وظیفه خود را نشان می دهد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی در ادامه با اشاره به تاکید خاص مقام معظم رهبری بر لزوم وحدت و همدلی، میان مردم و مسئولان گفت: هر کسی که ملک و مملکت برایش مهم است باید این همدلی و همزبانی را در دستور کار داشته باشد و البته از آن سو دولت نیز تکالیف مهمی در این راستا بر دوش دارد.

آیت الله علیدوست اضافه کرد: دولتمردان می بایست اولاً صادقانه با مردم برخورد کرده و به طور شفاف عمل کنند و ثانیاً هم این که نقدها و انتقادات را پذیرا بوده و اساساً انتقاد را هدیه ای از سوی ملت و منتقدان بدانند.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha