دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عباس فغانی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت زهرا(س) علی رغم اینکه دختر اول شخص اسلام بود ساده زیست بود و به حداقل ها قناعت می کرد که این موضوع باید مورد توجه بانوان جامعه بخصوص همسران و فرزندان مسئولین قرار گیرد.

حجت الاسلام عباس فغانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در قزوین بیان کرد: قرآن کریم انسان ها را به الگوگیری و الگوپذیری از انسان های کامل دعوت می کند که این امر باید در زندگی فردی و اجتماعی ما مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: فرهنگ و آموزه های اسلامی معصومین(ع) به خصوص حضرت زهرا (س) برای ما الگو و سرمشق خوبی است و از امام مهدی(عج) نقل شده که دختر پیامبر (ص) برای من الگوی زیبایی است.

حجت الاسلام فغانی عنوان کرد: فطرت انسان الگوپذیر است اما موضوعی که باید در این مورد توجه قرار گیرد این است که چه کسی و چه شخصیتی را به عنوان الگو برای خود انتخاب می کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به لزوم توجه بانوان جامعه به جنبه های مختلف شخصیتی حضرت زهرا(س) گفت: زنان جامعه ما که افتخار کنیزی حضرت زهرا (س) را دارند باید ارادت خود به آن حضرت را از طریق الگوگیری و عمل به رهنمودهای آن حضرت نشان دهند.

وی اضافه کرد: در بحث عبادت، عبادت ایشان تحت هر شرایطی نه تنها واجبات بلکه مستحبات حضرت هم ترک نشد و از پیامبر اکرم(ص) نقل است که وقتی دخترم فاطمه در محراب عبادت مشغول عبادت است فرشتگان از نور فاطمه مثل استفاده زمینیان از نور ماه و خورشید استفاده می کنند.

حجت الاسلام فغانی ادامه داد: عدم توقع زیاد در ازدواج ، وفاداری حضرت به همسرشان و حفظ حقوق همسر از جمله جنبه های همسرداری حضرت زهرا (س) است که با کمترین امکانات با حضرت زهرا(س) ازدواج کردند.

مسئول مدارس امین حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: حضرت زهرا(س) علی رغم اینکه دختر اول شخص اسلام بود ساده زیست بود و به حداقل ها قناعت می کرد که این موضوع باید مورد توجه بانوان جامعه بخصوص همسران و فرزندان مسئولین قرار گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به نقش مادر در تربیت فرزند گفت: مادر خوب، مادری است که فرزند خوبی تربیت و به جامعه تحویل دهد و بهترین میراث انسان برای فرزندانش تربیت مناسب است و حضرت زهرا (س) با تربیتی فرزندانی همچون حضرت امام حسن و حسین(ع) و حضرت زینب (س) وظیفه خویش را به بهترین نحو انجام دادند.

وی افزود: ولایتمداری هم از جمله خصوصیات حضرت زهرا(س) بود که ایشان در طول زندگانی خویش به طور کامل و محض پیرو امام و رهبر جامعه خویش بود و نگاه حضرت به امام علی(ع) بیشتر از اینکه جنبه همسری داشته باشد نگاه امام و رهبری بود و این موضوع را می توان از خطابات حضرت نسبت به امام علی (ع) با عناوینی چون امیرالمومنین فهمید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha