شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام علی(ع)

حوزه/ نماینده رهبر معظم انقلاب در هند گفت: درصدد هستیم دو سال دیگر در هندوستان، همایش بزرگی در مورد شخصیت امام علی(ع) برگزار کنیم .

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور امروز در همایش حکومت علوی نگاهی پس از 14 قرن که در دانشگاه مفید برگزار شد اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب و پیامد آن یعنی بیداری اسلامی، الگوی حکومت اسلامی به جهانیان معرفی شد و این همایش هم می تواند به صدها سوالی که در این زمینه وجود دارد پاسخ دهد.

وی از برگزاری  همایش بزرگی در مورد شخصیت امام علی(ع) طی دوسال آینده در هندوستان خبر داد و گفت: در هند، شخصیت امام اول شیعیان در مجامع علمی و عمومی چه برای مسلمانان و چه غیر مسلمانان مطرح است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هند با بیان اینکه در هندوستان و در گذشته، علمای بزرگی در شهرهای مختلف زندگی می‌کرده‌اند گفت: در گذشته‌ای نه چندان دور 30 نفر در این کشور صاحب رساله و مقام مرجعیت بوده‌اند و همچنین 50 هزار کتاب خطی از علمای این کشور برجای مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور تصریح کرد: در هندوستان، عاشورا تعطیل رسمی است و این به دلیل آن است که بیش از 200 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند و به عزاداری می پردازند همچنین در یکی از ایالت های هند با 190 میلیون نفر جمعیت و تنها 25 میلیون نفر مسلمان، روز میلاد امام علی(ع) تعطیل رسمی و جشن اعلام شده است.

وی با اشاره به تالیف کتابهای بسیاری از سوی اندیشمندان هندو و غیرمسلمان در مورد شخصیت امام علی(ع) عنوان داشت: بجاست که در هندوستان همایشی با هدف معرفی شخصیت امام علی(ع) و گرامیداشت نویسندگان این کتاب ها برگزار شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هند با بیان اینکه علمای هندوستان دارای نگاهی علمی به مسائل تاریخی و سیره اهل بیت(ع) هستند گفت: از جمله کتاب عماد الاسلام را می توان نام برد که در 18 جلد منتشر شده و هفت جلد آن مربوط به موضوع امامت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha