یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عباس فغانی

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین، با بیان اینکه گاهی اوقات رابطه بین بنده با خالق نیاز به بازسازی دارد، از اعتکاف به عنوان فرصتی برای قرب به خداوند و تاج بندگی انسان در برابر معبود یاد کرد.

حجت الاسلام عباس فغانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین بیان کرد: اعتکاف یک سنت حسنه است که از زمان های  قدیم در فرهنگ اسلامی وجود داشته و پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین علی(ع) مخصوصا در اواخر ماه رمضان معتکف شده و به راز و نیاز و عبادت با خالق آفرینش می پرداختند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی که ام القری عالم اسلامی است، سنت برگزاری حسنه اعتکاف سال هاست که در مساجد استان های مختلف کشور نهادینه شده و ما امروز شاهد حضور اقشار مختلف مردم، مخصوصا جوانان در این عمل عبادی هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین، اظهار کرد: سرگرم شدن انسان به زندگی و مسائل روزمره گاهی اوقات انسان را از یاد خداوند غافل کرده و یا انسان ها فرصت چندانی برای خلوت با معبود خود پیدا نمی کنند.

حجت الاسلام فغانی، ادامه داد: اعتکاف فرصتی است تا انسان در زمانی که معتکف شده، در یک محیط معنوی و در کنار انسان هایی که هر کدام برای راز و نیاز با معبود خود گوشه نشینی اختیار کرده اند به استحکام یا بازسازی رابطه خود با معبود بپردازند.

وی اضافه کرد: اعتکاف و عبادت خداوند فارغ از دل مشغولی های زندگی عادی می تواند انسان را به مرحله کمال و سعادت برساند و در واقع می‌توان گفت که اعتکاف تاج بندگی الهی است و علمای بزرگ همیشه سعی می کردند تا با اعتکاف و عبادت در برابر معبود خود سر تعظیم و بندگی فرود آورند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: شرکت کنندگان در اعتکاف و مخصوصا جوانان با شرکت در اعتکاف یک انرژی مثبتی در زندگی کسب می کنند و باید آن را استمرار ببخشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha