دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه / حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: اگر همه مردم کشور احساس کنند که در موضوع اختلاس‌های انجام شده، وظیفه دارند دیگر اختلاسی در کشور نخواهد بود و این سرمایه های هنگفت در اختیار توسعه و عمران بخش های مختلف کشور از جمله روستاها قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزارشد، با اشاره به لزوم توجه بیشتر به ایجاد زیرساخت های مناسب جهت توسعه و رونق کشاورزی در کشور گفتند: حوزه کشاورزی و به ویژه کشاورزی روستایی، وارث پراکندگی است که از زمان انقلاب سفید و اصلاحات ارضی به وجود آمد که با وجود از بین بردن نظام ارباب و رعیتی در کشور هیچ نظام مناسب دیگری را جایگزین آن نکرد؛ چرا که هدف، در جریان اصلاحات ارضی و انقلاب سفید جلوگیری از نفوذ و گسترش کمونیسم در کشور بود و نه رسیدگی به اوضاع نابسامان روستاییان.

ایشان ادامه دادند: وظیفه امروز مسئولان این بخش آن است که پراکندگی در حوزه کشاورزی را از بین برده و با ایجاد یک نظام یکپارچه در کشاورزی و جمع کردن پراکندگی ها، کشاورزی پیشرفته و صنعتی در کشور راه اندازی کنند.

معظم له با بیان این مطلب که "کرامت افراد جامعه باید در مسایل اقتصادی اصل باشد" اذعان داشتند: مزدوری با کرامت انسان سازگار نیست، پیامبر(ص) دست کارگری را بوسید که برای خود کار می کرد و مزدور کسی نبود، روستاییان کشور باید با خود اشتغالی و ایستادن روی پای خود زمینه استقلال اقتصادی خود را فراهم آورند تا وابسته به دیگری نباشند.

حضرت آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کردند:  جمعیت روستایی کشور صاحب امکانات بالقوه گسترده ای است، تنها کافی است که ما داشته های خود را باور کنیم و با همت بلند این امکانات را در اختیار بگیریم.

ایشان به پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره کردند و افزودند: باید امکانات روستاها به گونه ای باشد که روستاییان در روستا احساس راحتی و آرامش کنند تا دیگر به خیال زندگی بهتر به شهرها مهاجرت نکنند و آنجا حاشیه نشین و زاغه نشین نشوند. باید وضعیت به گونه ای باشد که مردم روستاها، زندگی در روستا را نشانه محروم بودن و فاقد استعداد بودن ندانند چراکه بسیاری از علما و دانشمندان از همین روستاها برخاسته اند؛ عزیزان روستایی باید بدانند روستایی بودن فخر است.

ایشان توجه و رسیدگی بیشتر به معیشت روستاییان را خواستار شدند و گفتند: باید با همان زنجیری که در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام با آن عزاداری می کنیم دست دزدان و مختلسان را ببندیم؛ یعنی اگر همه مردم کشور احساس کنند در موضوع اختلاس ها چنین وظیفه ای دارند دیگر اختلاسی در کشور نخواهد بود و این سرمایه های هنگفت در اختیار توسعه و عمران بخش های مختلف کشور از جمله روستاها قرار خواهد گرفت.

در ابتدای این جلسه سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور به ارائه گزارشی از ساماندهی اقتصادی، ایجاد اشتغال و تولید در روستاهای کشور پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha