چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: امروز رسانه یک ابزار تبلیغی برای قدرت ها و حاکمان ظلم و ستم مانند غرب و رژیم آل سعود شده و از آن درجهت تحقق اهداف شوم خوداستفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات کشور و اعضای چهارمین هم اندیشی «تشکل‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» که در نمازخانه  مؤسسه بنیاد بین المللی وحیانی اسراء برگزار شد، با اشاره به تخصصی بودن امر تبلیغ گفتند: فعالیت شما مبلغان دینی نسبت به مراکز و نهادی دیگر فرهنگی متمایز تر و دقیق تر است، چون شما با آحاد مختلف مردم در ارتباط می باشید.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه کار حوزه و دانشگاه را تعلیم و تعلیم دانستند و افزودند: درحوزه دانش آموختگان فقه جعفری در کنار فعالیت‌های آموزشی به پرورش جسم و روح می پردازند و همین کار با کمی تفاوت در دانشگاه ها هم صورت می‌گیرد.

ایشان ادامه دادند: خروجی حوزه مجتهد پروری و خروجی دانشگاه، استاد پروری است؛ به هر حال یکی با علم حقیقی سرو کار دارد و از آن طریق به خدا می­رسد، دیگری نیز با علم تجربی سرو کار داشته که با دقت در آن می‌توان به حقیقت عالم رسید.

این مفسر بزرگ قرآن کریم خاطر نشان ساختند: امروز رسانه ابزاری تبلیغی برای قدرت‌ها و حاکمان ظلم و ستم مانند غرب و رژیم آل سعود شده و ازاین طریق برای تحقق اهداف شوم خود بهره می‌برند.

*لزوم استفاده از ابزار نو در جهت تبلیغ دین

معظم له گفتند: امروز با وجود این همه پیشرفت علم و تکنولوژی و ماهواره­ های زیادی که در آسمان وجود دارد، اگر نتوانیم از این ابزارها به عنوان رسانه‌ای برتر برای جهانی کردن دین و اسلام ناب استفاده کنیم، در پیشگاه الهی مسئول خواهیم بود.

 حضرت آیت الله جوادی آملی افزودند: امروز زمان آن فرا رسیده که با بهره‌گیری از علوم عقلانی و وحیانی و منابع شیعی و اسلام ناب، جهان را بیدار و هوشیار کرد و آثار غنی اهل بیت(ع) را از طریق همین ابزار رسانه و تبلیغ به گوش جهانیان رساند.

این مرجع تقلید گفتند: درتبلیغ دینی بایداز بیان سخنان بی محتوا و غیر عالمانه پرهیز کرد، چرا که قطعاً امروز با وجود این همه پیشرفت علم و تکنولوژی، با بیان سخنان بی محتوا و غیر دقیق به جایی نخواهیم رسید.

 معظم له اظهار داشتند: تشکل­های تبلیغی باید مانند حوزه و دانشگاه در­کنار تعلیم، به تهذیب نفس، اصلاح کردن و صفا بخشیدن روح و روان جامعه روی بیاورند.

*جنایات اخیر در جهان نشان از تعطیلی عقول است

ایشان افزودند: تعطیل شدن عقل، تعطیل شدن آموزه های دینی را به همراه خواهد داشت و امروز نتیجه این تعطیل شدن جنایت‌هایی است که از طریق ظالمان و مستکبران آنها مانند رژیم آل سعود در حال صورت گرفتن است.

 این مفسر بزرگ قرآن ابراز داشتند: حاکمان عباسی حضرت امام موسی کاظم(ع) را به قل و زنجیر بستند و با شکنجه دادن، حضرت را به شهادت رساندند، بعد هم گفتند بیاید بر تن او کفن بپوشید. این معنایش همان تعطیل شدن عقول است.

 ایشان اظهار داشتند: اگر درک انسان تعطیل شود، حتی دست به جنایت برترین شخصیت روی زمین و حجت خدا  خواهند زد.

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: تبلیغ یک امر مهم در جامعه و ابزاری رسانه‌ای برای ارائه فرهنگ و اسلام ناب به شمار می رود، لذا هرچه تبلیغ عالمانه ترباشد، تأثیر گذاری آن بیشتر خواهد بود.

 انتهی پیام//

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha