دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اعزام مبلغ

حوزه / مسئول تبلیغ حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: امروز روحانیون باید نسبت به حضور در مناطق محروم و به‌خصوص مرزی و عشایر نشین اهتمام داشته و به ترویج احکام الهی بپردازند.

حجت الاسلام مرتضی دهشت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، در رابطه با حضور تبلیغی روحانیون در مناطق روستایی و عشایری اظهار  داشت: اعزام روحانیون به مناطق محروم به خصوص عشایری برای مشاوره و پاسخ دادن به مسائل شرعی باعث انس و محبت بیشتر مردم با نظام جمهوری اسلامی و ولایت می شود.

مسئول تبلیغ حوزه علمیه خراسان جنوبی از راه اندازی طرح سفیران هدایت در 5 ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: 50 طلبه در کل استان نزدیک به 130 بار به مناطق محروم اعزام شده اند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که عشایر ذخایر کشور هستند عنوان کرد: عشایر مردان غیوری هستند که در برهه‌های از زمان، از اعتقادات و مرزهای کشور دلیرانه دفاع کرده‌اند.

حجت الاسلام دهشت با اشاره به نبود روحانی و مبلغ، حداقل سالی یک‌بار در بعضی مناطق عنوان کرد: امروز رسالتی برای روحانیون است که نیاز های مردم به خصوص عشایر غیور و بی ادعا را درک کرده و برای تقویت مسائل دینی و شرعی آنان تلاش کنند.

 وی، حضور روحانیون را باعث تقویت روحیه و ایمان دینی عشایر دانست و ادامه داد: روحانیون با حضور در بین عشایر که گاهاً  در برخی از احکام اولیه شرعی هم  دارای مشکل هستند، باید  سبک زندگی اسلامی را ترویج داده، باعث تقویت ایمان و خودباوری آنها  بشوند.

 مسئول تبلیغ حوزه علمیه خراسان جنوبی در پایان ضمن قدردانی از تمامی روحانیون که با رویکرد جهادی به این مناطق اعزام می شوند تاکید کرد: باید روحانیون در این عرصه جدیت و پشتکار داشته باشند که حفظ کیان جمهوری اسلامی ایران، به ایمان مردم در نقاط مختلف  این کشور گره خورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha