دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام یوسف ناصری - معاون آموزش خوزستان

حوزه/ بیش از ۴ هزار طلبه خوزستانی، فردا سال تحصیلی خود را آغاز خواهند کرد.

حجت الاسلام یوسف ناصری، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره زمان آغاز به کار مدارس علمیه خوزستان، اظهار داشت: اگر چه مدارس علمیه استان، به صورت اختصاصی اقدام به برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی می کنند، اما به صورت رسمی زمان آغاز به کار تحصیلی حوزه علمیه خوزستان، از فردا دوشنبه شانزدهم شهریورماه جاری می باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به این که خوزستان در گروه «ب» سیستم آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه قرار دارد، زمان آغاز دروس تحصیلی مدارس علمیه از شانزدهم شهریورماه می باشد و علت این مهم نیز شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به تعداد طلاب مدارس علمیه خوزستان، گفت: حوزه علمیه خوزستان دارای بیش از 4هزار طلبه از مقدمات، سطح3،2،1 و درس خارج می باشد.

حجت الاسلام ناصری، به تعداد طلاب جدید الورود مدارس علمیه خوزستان اشاره کرد و افزود: در سال جاری با توجه به رویکردهای اتخاذ شده در زمینه جذب، بیش از 500 نفر مجوز ورود به مدارس علمیه را دریافت نموده و این افراد پس از گذراندن دوره تهذیبی، از اول مهرماه مشغول به تحصیل می شوند.

وی با اشاره به افزایش ساعات درسی در مدارس علمیه خوزستان گفت: تا سال های قبل تنها 5 روز از هفته کلاس های درسی دایر می شد، اما با توجه به سخت و فشرده بودن دروس، یک روز دیگر به تعداد روزهای درسی مدارس اضافه گردید.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در پایان با بیان این که در هر مدرسه به صورت میانگین 5 کلاس 50دقیقه ای برگزار می شود، گفت: بر این مبنا در حوزه علمیه خوزستان روزانه بیش از 208 ساعت کلاس درس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha