جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ اینکه پرچم گنبد امام حسین(ع) قرمز است، چون امام(ع) مظلومانه به شهات رسیدند و روزی حضرت ولی عصر(عج) خواهد آمد و انتقام خون ایشان را خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی امروز در دیدار تولیت مسجد مقدس جمکران و اعضاء ستاد سیمنار اربعین  با بیان اینکه خدمت به دستگاه امام حسین(ع) از با ارزش ترین خدمت ها می باشد، گفتند: در عرب رسم است زمانی که کسی خون او به ناحق ریخته می شود بر درب خانه خود پرچم قرمز نصب می کنند تا انتقام خون او را بگیرند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه دادند: اینکه پرچم گنبد امام حسین(ع) قرمز است، چون امام(ع) مظلومانه به شهات رسیدند و روزی حضرت ولی عصر(عج) خواهد آمد و انتقام خون ایشان را خواهند گرفت.

معظم له با بیان اینکه آنچه که خدا وعده تحقق  داده حتمی و قطعی خواهد بود، افزودند: در قرآن آمده،  اگر کسی به ناحق خون او ریخته شود، ولیّ او حق دارد انتقام خون را بگیرد و خدا هم  او را در این عمل یاری خواهد کرد.

ایشان با اشاره به اینکه حرکت اربعین هم از مصادیق انتقام گرفتن خون امام(ع) است گفتند: امام حسین(ع) جاذبه ای دارندکه در قلب مردم تجلی کرده و همه را تا ابد با خود همراه نموده اند و این  عمل در تمام دنیا قابل مشاهده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه امام حسین(ع) خود را فدا کرد تا مردم از گمراهی نجات پیدا کنند، اظهار داشتند: حضور مردم در اربعین تنها جاذبه امام(ع) نیست، بلکه بعضی از جاذبه ها، مانند هدایت بعضی افراد هست که اتفاق می افتد ولی در چشم نیست.

ایشان نقش رهبر انقلاب در احیاء اربعین را بسیار مؤثر دانستند و بیان داشتند:  امام حسین(ع) یکی از شخصیتهای است که خدا عاشق او است و در پشگاه خدا از ارزش و اعتباری بالایی برخوردار می باشند.

معظم له به بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) دنیا را به حرکت در آورد، خاطر نشان ساختند: حرکت شما پژوهشگران در سمینار اربعین بسیار جای تقدیر دارد؛ ولی نباید به این مقدار بسنده کرد و باید در آینده فعالیت های بزرگتری کرد.

حجت الاسلام اصفهانیان، کار شناس مذهبی مسجد مقدس جمکران نیز در این دیدار  به ارائه گزارشی از فعالیت یک ساله این ستاد پرداخت و گفت: اربعین یک جریان الهی و امید بخش برای جامعه تلقی شده است تا جایی که رهبر معطم انقلاب هم بر اهمیت برگزاریبا شکوه آن  تأکید فراوانی کرده و از اربعین به عنوان برزگترین گردهمایی مسلمین یاد نموده اند.

وی ادامه داد: اهمیت این موضوع باعث شد پژوهشگران مسجد مقدس جمکران برای احیاء موضوع اربعین و جاذبه بیشتر  مردم به اربعین، تلاشهای زیادی در یکسال گذشته برای مباحث معرفتی و جریان اربعین داشته باشند که از جمله آن تلاشها، برگزاری پنج پیش نشست، یک نشست علمی و یک سیمنار و به همراه 15 مصاحبه علمی و 20 یاداشت و مقاله با همکاری 20نفر از اساتید حوزه و دانشگاه بوده است.

حجت الاسلام اصفهانیان با بیان اینکه امروز اختتامیه سیمنار همایش علمی بررسی نظام اربعین بوده، گفت: برگزاری کنندگان این همایش تصمیم گرفتند این اختتامییه را در دیدار با حضرت عالی انجام دهند تا بهتر بتوانیم از رهمنود های بزرگان حوزه برای پیش برد اهداف این ستاد بهره ببریم.

انتهای پیام:40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha