دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: از مهم ترین وظایف ما در این عبادتگاه و حرم شریف، تأمین امنیت است و باید با قدرت و صلابت و مهربانی و ادب، این فضا را در این مکان شریف ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در آیین خطبه خوانی خادمان حرم مطهر که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ما در مکانی مشغول خدمت هستیم که خداوند عنایت خاصی به آن دارند و زائران و مجاوران این حرم شریف، در این مکان مقدس به خدا نزدیک می شوند و تقرب می جویند.

وی با بیان این که مکان عبادت، باید از جهاتی مهیا باشد تا مردم بتوانند با آرامش در آن به عبادت خدا بپردازند، گفت: یکی از عوامل مهم برای محیا بودن یک مکان برای عبادت، امنیت است. کسی که به مکان عبادت وارد می شود، مایل است بجز زیارت شخصیت بزرگوار مدفون در آنجا و ارتباط با خدا، به چیز دیگری توجه نکند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: اگر مکانی ناأمن باشد، رغبت مردم به عبادت کمتر می شود، از این روست که حضرت ابراهیم علیه السلام وقتی که خانه کعبه را برای عبادت خدا آماده کردند، یکی از دعاهای مهمشان این بود که خداوند این سرزمین را امن قرار دهد.

وی امنیت اخلاقی و امنیت از آلودگی های مختلف را سدی در عبادت و نزدیک شدن مردم به خدا عنوان کرد و گفت: دشمنان که با عبادت و تقرب افراد به خداوند در تضاد هستند، مخالف این امنیت هستند، چراکه رشد آنها در ناأمنی است، از این رو به دنبال ناأمن کردن عبادتگاه ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم ما در این عبادتگاه و حرم شریف، تأمین امنیت است و باید با قدرت و صلابت و مهربانی و ادب، این فضا را در این مکان شریف ایجاد کنیم. ممکن است افرادی خوششان نیاید، ولی باید بدانیم که دشمن برای بر هم زدن امنیت چه نقشه های فراوانی دارد.

وی با اشاره به فتنه سال 88 اذعان کرد: در یک عبادت سیاسی، 40 میلیون نفر به عرصه آمدند تا اظهار وفاداری به نظام کنند و در یک انتخابات، به وظیفه دینی خود عمل کنند، ولی عده ای ناآگاه و عده ای مهره دشمن، نخواستند این فضا آرام باشد و چهل میلیون رأی، به نفع انقلاب تمام شود، آنها با دشمن همراهی کردند  و با شیاطین همصدا شدند و امنیت جامعه را بر هم زدند و چندین ماه کشور را برهم زدند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: تدابیر رهبری و همراهی مردم در 9 دی، این توطئه ها را خنثی کرد ولی این حرکت آنها ضربه های سنگینی را بر نظام وارد ساخت.

وی درباره اهمیت امنیت مکان های مقدس گفت: شما خادمان باید در این عرصه اهتمام جدی داشته باشید تا آمنیت کامل در  این اماکن برای زائران و مجاوران حاکم باشد.

خاطرنشان می شود در ادامه این مراسم، از چند نفر از خادمان بازنشسته آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تجلیل به عمل آمد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha