دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله ایمانی فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه دراستان فارس گفت: عامل عمده بدبختی‌های خانواده‌ها و متلاشی شدن آنها ضعف مبانی دینی و اخلاقی است که این مهم در طرح‌های ما باید بررسی شود و سطح مبانی معنوی و دینی جامعه را باید تقویت کرد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله ایمانی در نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس درسخنانی باتاکید بر اجرای اصولی برنامه ها  اظهار داشت: طرح هایی که تنها روی آمار ارائه  شود اگر برپایه و زیرساخت ها مورد استناد قرارنگیرد مانند ساختمانی معلق است که  شاهد ریزش آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: آمار ارائه شده مبنی بر اینکه  فارس یازدهمین استان طلاق درکشور ونیز سکولارترین استان  مطرح گردیده مانند گزارش هایی اداری و سیاسی  می ماند که براثر موضوعات مطرح شده  دارای نوسانات بسیاری است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نمی‌توان مسائل خانواده را در قالب مسائل دولتی بررسی و مشکلات آن را برطرف کرد، افزود: باید این مسائل از حوزه دولت خارج شده و در حوزه مردمی و با مدیریت مشخص و واحد دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه  طرح  تحکیم بنیان خانواده  باید  درمجموعه خانواده ارزیابی وریشه قرآنی را درآن مورد نظرقرار داد، افزود: طرح های خود را  نباید درقالب نظریه پردازی محض خلاصه نمود، چون فضای مجازی، مشکلات ونابسامانی زندگی نیاز به طرح های همه جانبه از سوی تمامی متولیان فرهنگی واجتماعی ودیگردستگاه ها ی اجرایی دارد .

این استاد حوزه بیان داشت: اجرای  طرح تحکیم خانواده که از سوی دفتراموربانوان وخانواده استانداری درشورای فرهنگ عمومی مطرح شده  مورد نقد وبازبینی مجدد قرارگیرد چون نامی ازارکان ومجموعه خانواده برده نشده است؛ عامل عمده بدبختی‌های خانواده‌ها و متلاشی شدن آنها ضعف مبانی دینی و اخلاقی است که این مهم در طرح‌های ما باید بررسی شود و سطح مبانی معنوی و دینی جامعه را باید تقویت کرد.

وی در ادامه درمورد ورود کاروان شهدای گمنام به استان فارس ابراز داشت: فضای استان با ورود کاروان شهدای جاویدالاثر عطرآگین گشته وتحول فکری وفرهنگی را درجامعه دوچندان کرده است.

مسائل فرهنگی تحت تاثیر انتخابات قرار نگیرد

نماینده مردم فارس درمجلس خبرگان رهبری در پایان تعطیلات عید نوروز را مد نظر قرار داد و  ابرازداشت: مسائل فرهنگی نباید تحت  تاثیر انتخابات مجلس کمر نگ شود؛ هم چنین با توجه به فرا رسیدن عید نوروز تمامی دستگاه ها باید برنامه های خود را درقالب فرهنگی ارائه دهند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha