دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتابخانه تخصصی کودکان

حوزه/ به همت مدیریت آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران، کتابخانه مرکز گل نرگس با ۷هزار و ۵۳۰ جلد کتاب به منظور استفاده کودکان و نوجوانان ساماندهی و تجهیز می شود.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که تجهیز و تکمیل کتابخانه مرکز فرهنگی هنری گل نرگس، در سال94 به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است، اظهارداشت: اخیرا بیش از 7530 جلد کتاب مناسب کودک برای کتابخانه این مرکز خریداری شده است.

حجت‌الاسلام سجاد نيكخو، مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: مرکز فرهنگی هنری گل نرگس، به عنوان اولین و تنها مرکز فرهنگی هنری ویژه کودکان در پایگاه‌های مذهبی است که کارشناسان و مربیان مجرب، فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری را برای کودکان اجرا می‌کنند.

مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به فعالیت‌های مرکز گل نرگس، اظهار داشت: مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران دارای چندین غرفه و کارگاه فرهنگی و هنری است که یکی از این کارگاه‌ها، غرفه کتاب و کتابخوانی است.

حجت الاسلام نیکخو با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در توسعه رشد فرهنگی جامعه، گفت: مقام معظم رهبری  به اهمیت ترویج کتابخوانی در جامعه تأکید زیادی دارند و در بیانات خود فرمودند: «کتابخوانی باید یک سیره  و سنت رایج بین مردم ما بشود، کتاب بخوانند و به فرزندانشان هم یاد بدهند» و یا در جایی دیگر تأکید کردند: «امروز کتابخوانی و علم‌آموزی، نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است؛ توقع من از همه مردم این است که کتاب و کتابخوانی را جدی بگیرند».

 وی تصریح کرد:  مرکز فرهنگی هنری گل نرگس مسجد مقدس جمکران در راستای تحقق بخشیدن به ترویج کتابخوانی در جامعه به ویژه در میان کودکان، تجهیز و تکمیل کتابخانه این مرکز را در سال94 به طور جدی در دستور کار خود قرار داد.

 مدیر آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که انتخاب کتاب مناسب برای کودکان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: بدین منظور، 8 نفر از کارشناسان و مربیان مرکز گل نرگس در نمایشگاه بزرگ مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران حضور یافتند و پس از یک روز تلاش پیگیر و بررسی اجمالی کتاب‌ها، بیش از 750 جلد کتاب مناسب کودک انتخاب کردند.

 حجت الاسلام نیکخو افزود: هم اکنون کارشناسان مرکز در حال رده‌بندی و آماده‌سازی کتاب‌های خریداری شده هستند و پس از این، کودکان مراجعه‌کننده می‌توانند در محل کتابخانه مرکز گل نرگس، این کتاب‌ها را مطالعه کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که تا سال 95 مراحل ثبت کتاب و صدور کارت عضویت در کتابخانه به اتمام برسد و کودکان بتوانند کتاب‌های مورد علاقه خود را برای مطالعه در منزل به امانت ببرند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha