دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله اراکی در دیدار نماینده مسلمانان استرالیا

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در حوزه علمیه قم اقدامات عظیمی صورت گرفته که در هیچ جای دنیا انجام نشده است، افزود: متاسفانه دانشگاه های دنیا از این اقدامات بی اطلاع اند .

به گزارش خبرگزاری ««حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، امروز در دیدار نماینده ارشد مسلمانان استرالیا و سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران، طی سخنانی، فعالیت‌های علمی در زمینه علم فهم متن در حوزه علمیه را بسیار گسترده معرفی کرد و گفت: در جمهوری اسلامی ایران و به ویژه در حوزه علمیه قم در عرصه مطالعات اسلامی، کارهای عظیم و گسترده‌ای انجام گرفته و مؤسسات تحقیقاتی و آموزشی بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه علمیه قم اقدامات عظیمی صورت گرفته که در هیچ جای دنیا انجام نشده است، افزود: متاسفانه دانشگاه های دنیا از این اقدامات بی اطلاع اند و امیدواریم بتوانیم در این عرصه ها با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: ما می‌توانیم در استرالیا و یا هر کشور دیگری، در کنفرانس های علمی درباره مسائل مربوط به قرآن کریم و سایر رشته های علوم اسلامی، به تبیین این علوم بپردازیم.

آیت الله اراکی در ادامه به ظرفیت مسلمانان استرالیا در یادگیری علوم اسلامی اشاره کرد و گفت: جا دارد در استرالیا دانشگاهی پیرامون علوم اسلامی از دیدگاه مذاهب اسلامی تاسیس شود و این دانشگاه می تواند هم در تعمیق مباحث علوم اسلامی و هم در نزدیک کردن طوائف اسلامی به یکدیگر و سایر ادیان اثر خوبی داشته باشد.

*وضعیت مسلمانان استرالیا

پروفسور سعید، نماینده ارشد مسلمانان استرالیا نیز در این دیدار به معرفی فعالیت‌های مراکز اسلامی در استرالیا پرداخت و گفت: جامعه مسلمانان استرالیا جمعیت کوچکی در حدود یک و نیم میلیون نفر از 120 ملیت مختلف است.

وی با اشاره به این که توسعه جامعه مسلمانان استرالیا در دهه های گذشته بیشتر بوده است، افزود: ما موسسات آموزشی اسلامی داریم که بهترین مراکز آموزشی مذهبی در استرالیا به شمار می روند و دولت انیز از این مراکز حمایت می‌کند و در حال حاضر بیش از 40 موسسه به فعالیت مشغول هستند.

نماینده ارشد مسلمانان استرالیا خاطرنشان کرد: مراکزی در استرالیا وجود دارد که به آموزش علوم اسلامی مشغول هستند، ولی برنامه آموزشی آنها نزدیک به برنامه آموزشی ملی استرالیا است. ما به دنبال توسعه مراکزی که ارائه دهنده علوم اسلامی باشد و هم به بافت جامعه استرالیا نزدیک باشد، هستیم.

براساس اعلام مجمع تقریب، وی افزود: در حال حاضر تاکید ما بر این است که از بهترین جوانب آموزش سنتی اسلامی استفاده کنیم. خیلی علاقمند هستیم کاری که حوزه ها در ایران انجام می دهند و تمام جنبه های علوم اسلامی را تجمیع می‌کنند را بتوانیم داشته باشیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha