یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تهاجم فرهنگی

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مساجد مهم ترین کانون مبارزه با تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان مساجد استان در ساری با اشاره به اهمیت فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشت: این کانون ها به عنوان  یک تشکیلات مردمی اثرگذار، متولی فعالیت های مرتبط با توسعه، تعالی و ارتقاء معنویت در جامعه است که در مکان های مقدس دینی مستقر می شوند.

وی با بیان این‌که کانون های فرهنگی و هنری مساجد فضای مناسبی برای ترویج معارف دینی است، خاطرنشان کرد: فضای مساجد بهترین مکان برای مقابله با هجمه های دینی و فرهنگی است.

مدیر کل ارشاد مازندران برضرورت مدارا و اخلاق مداری در فعالیت های مسجدی جهت جذب مخاطب حداکثری تاکید کرد و گفت: ساماندهی فعالیت های مردمی در مساجد یکی از مهمترین اهداف تاسیس کانون های مساجد است.

جاودانی با بیان این که کانون های فرهنگی مساجد محلی برای روشنگری و ایجاد بصیرت در جامعه محسوب می شوند، تصریح کرد: این مکان  نقش بسیار تعیین کننده ای در مقابله با هجمه های فرهنگی و جنگ نرم نظام سلطه دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به نقش فرهنگی و معنوی مساجد در تاریخ اشاره کرد و با بیان این که مساجد از صدر اسلام تاکنون همواره مرکز و مبدأ حرکت های فرهنگی بوده است، گفت: مسجد تأثیرگذارترین مکان برای ایجاد گفتمان های دینی و انقلابی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه، سبب حل بسیاری از مشکلات جامعه می‌شود.

جاودانی فرهنگ قرآنی را سد محکمی در برابر فرهنگ منحرف غرب دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت تضعیف باورهای دینی جوانان ما به کار گرفته اند، ترویج مبانی دینی می تواند مانع از انحراف در جامعه شود. 

وی با بیان این که همه افتخارات ما در عالم هستی به برکت قرآن است، تصریح کرد: تا زمانی که قرآن به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل نشده بود، مردم در ضلال مبین به سر می بردند.

جاودانی با بیان این که باید در کنار قرائت قرآن به مفاهیم آن نگاه عمیق شود، خاطرنشان کرد: آیات قرآن کریم سرشار از مفاهیم ارزشمند و متعالی است که درک عمیق هر یک از این مفاهیم انسان را به اوج می رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha