دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: امروز نقش محوری مبلغان به ویژه خواهران مبلغ در بقای اسلام و حيات انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و به طور کلی مبلیغن نجات دهنده انسانها از ظلمت و تاریکی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در  گردهمایی خواهران طلبه جامعه الزهرا(س) اظهارداشت: در ميان مبلغان، مبلغان خواهر و به‌خصوص طلاب مركز حوزوی جامعه الزهرا(س)نقش محوري در بقاي اسلام و ادامه حيات انقلاب اسلامي دارند.

وی با اشاره به اينكه ماه مبارك رمضان بهترين فرصت براي تبيلغ معارف ديني است، گفت: مبلغان بايد از فرصت هاي تبليغي اين ماه براي ترويج معارف ديني بهره مند شومند زيرا به بركت اين ماه قلب هاي مردم از آمادگي خاصي براي پذيرش معارف ديني برخوردار است.

وی با اشاره اينكه وظيفه مبلغ احياي قلوب انسان‌ها است، افزود: مبلغ كسي است كه قبل هاي انسان‌ها را از ظلمت تاريكي نجات داده و آن‌ها را به سوي نور و روشنايي هدايت مي كند.

امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: قلب مي‌تواند هدايتگر ساير قلب ها باشد كه خود به نور الهي روشن شده باشد؛ بنابراين مبلغي مي‌تواند نور هدايت را در قلب هاي مردم روشن كند كه در ابتدا نور هدايت در قلب خودش روشن شده باشد.

حجت الاسلام و المسلمين صديقي با تأكيد بر اينكه مبلغي مي‌تواند براي ديگران منبر برود كه در ابتدا براي خود منبر رفته باشد و خود را ارشاد كند، تصريح كرد: جامعه امروز ما به واسطه تهاجم فرهنگي و تو طئه هاي دشمنان در وضعيت دشواري قرار گرفته است و دشمن از هر سو نسل جوان را مخاطب هجمه هاي  تبليغاتي و سبك زندگي مهاجم غربي خود قرار داده است و از آن جايي كه هدف طلبه تبليغ دين است بايد در مقابل اين جنگ نرم با تمام توان مقابله كند تا دين را از خطر انحراف نجات دهد.

وي با اشاره به اينكه در سال‌هاي اخير دشمن تبليغات فرهنگي خود را در ميان بانوان افزايش داده است، گفت: برهمين اساس نقش مبلغان خواهر به ويژه مبلغان خواهر جامعه الزهرا(س) در احياي فرهنگ اسلامي در جامعه نقش محوري است و اگر مبلغان در اين زمينه كوتاهي كنند دشمن دين و نظام را نابود خواهد كرد.

امام جمعه موقت تهران حركت در مسير رهنمودهاي رهبري و تبيين رهنمودهاي ايشان را از مهم‌ترين وظيفه طلاب عنوان كرد، گفت: تا زماني كه رهنمودهاي رهبري در جامعه در دستور كار قرار گرفته و به خوبي اجرا و عملياتي شود دشمن نخواهد توانست به اركان نظام ما آسيبي وارد كند اما اگر رهنمودهاي رهبري در كشور با بي توجهي مواجهه شود دشمن انقلاب ما را با كمترين هزينه به نفع خود مصادره خواهد كرد.

حجت الاسلام و والمسلمين صديقي با بيان اينكه سخنان يك مبلغ زماني در عمق جان و قلب مردم نفوذ مي‌كند كه خودش در برابر سخنان خود و كلام حق تسليم باشد، ادامه داد: بنابراين اگر انسان قلباً در برابر خداوند تسليم باشد سخن او هم به عنوان مبلغ دين در عمق جان مردم نفوذ خواهد كرد و اين نفوذ لازمه موفقيت در امر تبليغ است بنابراين تهذيب نفس و تسليم محض در برابر خداوند يكي از خصايص مبلغ موفق در عرصه تبليغ دين است همانطور كه بزرگان ما به اين شكل بوده اند.

وي يادآور شد:  مبلغ بايد قبل از اينكه با كلام خود دعوت كننده مردم باشد با عمل خود مردم را به حق دعوت كند و اگر دعوت عملي و زباني يك مبلغ با هم همراه شود خواهد توانست در جامعه تأثير گذاري زيادي داشته و زمينه هدايت عده زيادي از مردم را فراهم كند و اين‌گونه هدايتگري محدود به زمان خاصي نيست بلكه در همه زمان ها كاربرد داشته و زمينه‌ساز تحول اجتماعي در ميان يك قوم يا ملت مي شود.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha