شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: نسل حاضر امام خمینی (ره) را درک نکرده، از این رو روحانیون باید از فضای مساجد و منابر برای معرفی هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی و اهداف امام راحل به مردم و به ویژه نسل جوان تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اردبیل، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، شامگاه پنج شنبه، در جمع طلاب و روحانیون اردبیل با تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) تنها یک روحانی، استاد حوزه، مرجع تقلید و فقیه نبود، بلکه دارای شخصیتی عظیم بود که ابعاد اصولی، عرفانی، فقهی و تفسیری ایشان حتی برای حوزه های علمیه نیز به صورت کامل شناخته نشده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل (ره) توسط علما و روحانیان، افزود: نسل حاضر امام خمینی (ره) را درک نکرده، از این رو روحانیون باید از فضای مساجد و منابر برای معرفی هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی و اهداف امام راحل به مردم و به ویژه نسل جوان تلاش کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و دغدغه های ایشان در خصوص انقلابی ماندن حوزه های علمیه، تصریح کرد: حوزه باید انقلابی بماند تا بتواند به ماموریت های خود عمل کند و پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی باشد.

روحانیون تهدیدات را بشناسند

وی با اشاره به ضرورت شناخت تهدیدات موجود در جامعه توسط علما و روحانیون، گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، در بین روحانیت و حوزه های علمیه انسجام ایجاد شده و ما باید از این وضعیت بیشترین استفاده را ببریم، به طوری که شناخت تهدیدات دشمن باید از برنامه های روحانیت انقلابی باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: تهدیدات در زمان حال اصلاً قابل مقایسه با زمان های گذشته نیست و هیچ زمانی همانند امروز اسلام دارای چنین دشمنانی نبوده است.

قرآن آمریکایی!!

وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای از بین بردن اسلام، خاطرنشان کرد: حدود 20 سال پیش آمریکایی ها و صهیونسیت قرآنی را منتشر و روانه کشور های عربی کردند که در آن آیات جهاد حذف شده بود و حتی در زمانی در بین علمای اهل سنت این فکر را به وجود آوردند که ما چیزی تحت عنوان جهاد ابتدایی نداریم و هر چه هست مربوط به جهاد دفاعی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمنان زمانی بیان کردند آیاتی که در مورد جهاد در قرآن آمده، اشتباه معنی شده و در زمانی نیز آیات جهاد را از قرآن حذف کردند، ولی در هر صورت از این مسائل نتیجه نگرفتند، از این رو گروه های تروریستی و تکفیری را برای برای از بین بردن اسلام تسکیل دادند.

داعش؛ مجری نابودی اسلام

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: دشمن با ایجاد گروه های تروریستی و تکفیری همچون داعش در صدد از بین بردن اسلام و ایجاد معنی جدید از جهاد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن خواند و گفت: ربیع القرآن به این معنی نیست که در این ماه قرآن بیشتر تلاوت شود و یا روزی یک جزء از آن ختم شود، بلکه در این ماه باید قرآن در دل و روح ما نفوذ کند و ماندگار شود.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که رحمت خاصی در ماه ضیافت الهی به روی کل بشر گشوده می شود، ابراز داشت: رمضان فصل برطرف کردن اضطراب ها و دغدغه هایی است که امروز وجود دارد.

ضرورت تقویت ارتباط روحانیون با جوانان

وی با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر روحانیون با جوانان و مردم، گفت: در ماه رمضان باید سعی کنیم تا ارتباط بیشتری با مردم و به خصوص جوانان داشته باشیم و اجازه دهیم جوانان مطالب، دغدغه ها و مسایل خود را مطرح کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی در خصوص ضرورت توجه به نفوس مردم، افزود:حوزه و روحانیت متکفل دین داری مردم است، لذا در این ماه پرفضیلت، باید فرصت تقویت دینداری و اعتقادات مردم را غنیمت بشماریم و آن را از دست ندهیم.

گرفتاری بشریت نتیجه دوری از قرآن است

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که امروز بسیاری از گرفتاری ها و امراضی که گریبانگیر جامعه است مربوط به فکر، روح و نفوس بشر است، تصریح کرد: این اضطراب ها و دغذغه ها مربوط به عدم توجه به قرآن است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان گفت: این نگرانی ها و دغدغه ها که هر روز رو به افزایش است، در خانواده های متدین نیز وجود دارد، لذا روحانیون باید با ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و تبیین معارف اهل بیت(ع)، جامعه را به سوی کمال و سعادت رهنمون سازند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha