دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ آزمون ورودی مرکز تخصصی تفسیر  سطح چهار

حوزه/ در دوازدهمین دوره آزمون ورودی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم در سطح چهار ۷۰ نفر به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی، مدیر مرکز تخصصی تفسیر  حوزه علمه قم  در حاشیه برگزاری  آزمون سطح 4  مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن که امروز صبح برگزار گردید در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه این اولین دوره آزمون در سطح  چهار مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی است گفت: در این آزمون 70 نفر از طلاب شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه از میان این تعداد در دو آموزن کتبی و شفاهی نهایتا 6 نفر پذیرفته خواهند شد افزود: نتیجه آزمون  25 روز دیگر از طریق سایت مرکز تخصصی تفسیر به داوطلبان پذیرفته شده اعلام خواهد شد.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر اظهار داشت: سطح چهار رشته تفسیر و علوم قرآنی حوزه، اولین رشته  در این سطح  است که  بعدا از 15 سال از سوی شورای عالی حوزه های علمیه به تصویب رسید.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی اضافه کرد: این مرکز سالها به دنبال تصویب سطح 4 بود که اهداف زیادی برای تربیت محققین و دانش پژوهان دارد و یکی از آن، تربیت محققین در سطح بسیار عالی است تا از همه لحاظ  بتوانند خدمات شایسته ای در عرصه تفسیر علوم و تولید علم در زمینه تفسیری در جامعه انجام دهند.

وی عنوان کرد: این مرکز تنها به مرکز آموزشی صرف برای محققین نیست، بلکه لازم است، دانش پژوهان بعد از فارغ التحصیلی، نگاه ویژه ای به مرکز تخصصی تفسیر، برای تولید علم در حوزه تفسیر  داشته باشند و برای تقویت این مرکز تمام تلاش خود را بکار ببندند.

 مدیر مرکز تخصصی تفسیر اظهار داشت: این مرکز برای تقویت مرکز تخصصی تفسیر و حضور دانش پژوهان برنامه های زیادی دارد، یکی از آن برگزاری تفسیر نمونه تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی از طریق پژوهشکده بازنگری تفسیر است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی اضافه کرد: کار دوم  مرکز تخصصی تفسیر برای تقویت این مرکز و حضور دانش پژوهان سطح 4 بعد از پایان دوره، تدوین کتب پرسش و پاسخ در موضوع علوم قرآنی و تفسیر است که اولین جلد آن 1 ماه گذشته منتشر شده و به دنبال جمع آوری و در نهایت جلد دو و سه آن هستیم، خواهد بود.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha