دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این که صدا و سیما باید مطالبه‌گر و ناظر بر تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: سخن گفتن از اقتصاد مقاومتی بدون توجه به تولید ملی و مبارزه بی امان با قاچاق کالا معنا ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در همایش مدیران کل مراکز استان‌های رسانه ملی، در مشهد مقدس، با بیان اینکه نقش رسانه ملی در تبیین سیاست‌ها، مطالبه‌گری و نظارت بر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بی‌بدیل است، گفت: امروز پایبندی به اقتصاد مقاومتی پایبندی به آرمان‌ها، اصول و شعارهای انقلاب اسلامی است و اگر بخواهیم گفتمان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را در حوزه اقتصادی تحقق بخشیم، چاره‌ای جز حرکت در مسیر عینیت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نداریم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان یکی از وظایف خطیر رسانه ملی را به تصویر کشیدن ابعاد مختلف ضرورت‌ تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: باید برای لایه‌های مختلف جامعه و اقشار مختلف مردم آشکار شود که استقلال، سربلندی و تحقق کامل آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی بدون استقلال اقتصادی میسر نمی‌شود و این امر تنها در گروی تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است.

وی تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به عنوان یکی دیگر از محورهای فعالیت رسانه ملی عنوان و تصریح کرد: سیاست‌های مصوب و ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی تاکنون آنچنان که شایسته بوده، تبیین و ابعاد مختلف آن آشکار نشده و این مهم نیز از جمله رسالت‌های بزرگ صدا و سیما در حوزه اقتصاد مقاومتی است که باید به آن اهتمام ویژه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اضافه کرد: البته در تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید از کلی­گویی پرهیز و مصداق‌ها و مخاطبان کاملا مشخص شوند، مسئولیت هر ارگان، سازمان و فرد بر اساس شرح وظایفش باید به صورت مشخص برای مردم بیان شود تا روحیه مطالبه‌گری از ارگان‌ها و مسئولان در جامعه همواره جاری باشد.

ضرورت مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا و حمایت از تولید ملی

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بر توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های تولیدی صدا و سیما تاکید و خاطرنشان کرد: سخن گفتن از اقتصاد مقاومتی بدون توجه به تولید ملی و مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا معنا ندارد و این امر از ضروریات تحقق این نوع اقتصاد است. برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی نیز باید ابتدا الزامات و اقتضائات آن به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و برای جامعه روشن شود. این امر نیز برعهده دست اندرکاران، برنامه سازان و هنرمندانی است که در رسانه ملی توفیق خدمت دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ویژگی برجسته اقتصاد مقاومتی را «درون­زا و برون­نگر بودن» خواند و تاکید کرد: سیاست انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد برون­نگر و مبتنی بر اتکا و بهره از داشته‌های داخلی است و معتقدیم تنها راه­حل مشکلات کشور ایستادگی بر آرمان‌ها و تکیه بر داشته‌های داخلی، نه کمک‌های خارجی است، چرا که مغرب زمین تاکنون گره‌ای از مشکلات کشور و ملتی نگشوده و به جز نکبت برای دیگران ثمری نداشته است.

رسانه ملی مطالبه ­گر و احیاگر روحیه نظارت ملی باشد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مطالبه‌گری از منظری که سخن مردم را بگوید و روحیه نظارت ملی را در جامعه برانگیزد، وظیفه‌ای ارزشمند بر دوش صدا و سیماست، ابراز کرد: نشان دادن نتایج عدم التزام به اقتصاد مقاومتی و به تصویر کشیدن چهره جوامعی که با اتکا به داشته‌های خود به پیشرفت اقتصادی رسیدند یا با وابستگی به غرب خسران و آسیب دیده‌اند، بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی سه عامل فقر، فساد و تبعیض را مایه انحطاط هر جامعه‌ای دانست و تصریح کرد: فقر، فساد و تبعیض به هیچ عنوان زیبنده جامعه اسلامی ایران نیست و همه بخش‌ها و دستگاه‌ها باید با آن‌ به صورت جدی برخورد کنند و اراده مجموعه نظام مقدس اسلامی نیز به گونه­ای است که با این سه زشتی با جدیت مقابله کند و ساز وکارها، بسترها و زمینه‌های ایجاد آن را در جامعه از میان ببرد، اما اگر در این میان فسادی نیز رخ دهد، خطایی است که در مجموعه عظیم کشور و نظام توسط یک فرد اتفاق افتاده، اما اراده مجموعه نظام مقدس اسلامی برخورد با فساد و مقابله با ارتکاب آن است که این حقیقت انکارناپذیر باید توسط رسانه ملی نشان داده و کراهت مفاسد به تصویر کشیده شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در رابطه با کمک‌رسانی‌ به مستمندان و فقرا نیز گفت: در دوره جدید و با منشور هفتگانه مقام معظم رهبری، آستان قدس رضوی در کنار کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای حمایتی افتخار کمک‌رسانی به ضعفا و محرومان را دارد، اما باید توجه داشت که این کمک‌ها صرفا التیام بخش و مقطعی بوده و مرهمی بر آلام مستمندان است. رفع مصائب اساسی محرومان و ضعفا تنها در گروی تحقق اقتصاد مقاومتی و اصلاح سیاست‌های کلان پولی، مالی، بانکی، کنترل واردات، توجه به صادرات و ... است.

اهمیت حفظ اعتماد ملی به نظام اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی گستره نفوذ رسانه ملی در میان اقشار مختلف جامعه را بی‌نظیر توصیف و تاکید کرد: در تمام امور باید مصالح نظام مقدس اسلامی و کشور را مدنظر داشت و اولویت داد. رسانه ملی نیز باید همواره در تولید برنامه و محتوای رسانه‌ای، منافع ملی را در برابر منافع اشخاص ارجحیت بخشد و نسبت به حفظ اعتماد عمومی نسبت به نظام حساس باشد. زیرا نباید تحت هیچ شرایطی به این اعتماد عمومی خدشه وارد شود.

تقدیر از تلاش­های صدا و سیما

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان از تلاش صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در ماه مبارک رمضان تقدیر کرد و گفت: رسانه ملی در ماه پرفضیلت رمضان حال و هوای کشور را از نوای روح نواز قرآن و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به ویژه از حال و هوای بارگاه امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام) عطرآگین کرد و  معنویت و روحانیت را بر سر سفره‌های افطار و سحر مردم آورد که بسیار قابل تقدیر است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha