شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سیره کرامت اهل بیت(ع) در رسیدگی به فقرا و مستمندان، تاکید کرد: مردم باید در اقصی نقاط کشور به نام امام رضا(ع ) گره گشایی از کارشان را ببینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، عصر امروز 24 تیرماه، در نشست هم اندیشی و هماهنگی اعضای کاروان های فرهنگی تبلیغی رضوی با عنوان «زیر سایه خورشید»، گفت: مردم باید کرامت حضرت ثامن الحجج(ع) را آن گونه ببینید که گره های بزرگی گشوده و گشایشی در عرصه این حضور کاروان های زیر سایه خورشیدانجام شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به اعزام کاروان های «زیر سایه خورشید» با هدف ایجاد فضای زیارت و معنویت بخشی در نقاط مختلف کشور اشاره و خاطرنشان کرد: برای ماندگاری فضای معنوی و ارادتمندی به ساحت حضرت رضا(ع) باید به سیره و گفتار ایشان توجه شود.

تولیت آستان قدس رضوی، «رنگ توحید» و «انجام هر کاری برای خدا» را دو نکته در سیره امام هشتم(ع) عنوان و ابراز کرد: اگر این سیره با اقدام هایی چون توجه به نیاز، تشخیص نیازمند، نحوه رفع نیاز، شکل دادن رفع نیاز نیازمند باظرفیت منطقه ای و استانی و شهری  و جذب مساعدت و کمک همراه شود، می تواند فضایی برای پیگیری های بعدی و کامل شدن آن ایجاد کند.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه خادمانی در آستان قدس رضوی به عنوان های مختلف در حرم مطهر رضوی حضور دارند، گفت: در کنار آن می توان ده ها خدمت دیگر را در نظر گرفت که به هر حال عنوان خادم الرضا(ع) خواهد داشت که به طور مثال این ظرفیت وجود دارد که در منطقه ای از کشور کسی به نام آن حضرت خدمتی انجام دهد.

وی با بیان اینکه  جاذبه نام آن امام همام موجب می شود که افراد به طور رایگان خدمتی ارائه دهند، به ارائه نظرهای مختلف توسط بسیاری از فضلای حوزه و اندیشمندان دانشگاهی به خاطر امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: بنابراین، با این نگاه، بسیاری از مشکل ها می تواند با نام مقدس امام هشتم(ع) برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، درباره سیره معصومان(ع) در خدمت به مستمندان، ابراز داشت: متاسفانه برخی معتقدند که رسیدگی زیاد به فقیران موجب بدعادتی آنان می شود، ولی باید پاسخ داد که این سیره معصومان(ع) است و ما نیز از ظرفیت های خود در این امر استفاده می کنیم.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این که مسئله رسیدگی به فقیران و مستمدان راهبردی جدی است، گفت: رفع مشکل اساسی، گره گشایی است که در اقتصاد مقاومتی و بر عهده دولت می باشد، اما این امر از وظیفه ما چیزی کم نمی کند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: باید در پرتو مهر درخشان حضرت رضا(ع) و با توجه به آنچه در پیام مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است، خدمت کرد.

وی افزود: توجه به پرتو خورشید به معنای توجه به خداخواهی، ولایتمداری، دگرخواهی در پرتو خداخواهی و جلوه گری مهری درخشان در زندگی مردم است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به دو مقوله وقف و نذر برای معصومان(ع) اشاره وخاطر نشان کرد: وقف و نذر فرهنگ عمیقی که ریشه در آموزه های رضوی و سایر معصومان(ع) دارد، بسیار مبارک، پاک و ماندگار است و جز از روی دلدادگی و عشق و ارادت نخواهد بود.

وی همچنین  به دل زینبی مادران شهید و به ویژه شهیدان مدافع حرم اشاره کرد و گفت: این افراد و هر کسی که به نوعی خدمت می کند نیز با وجود این که نام خادمی ندارند، ولی در واقع خادم امام رضا(ع) محسوب می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه با بیان اینکه سه رکن زائر، مزور و رابطه میان قلب و جان زائر با روح و وجودمقدس مزور وجود دارد، گفت: هر چه این سه رکن عمیق و ریشه دارتر و زائر معرفت بیشتری داشته باشد، زیارت با معناتر و پرمفهوم تر خواهد بود.

وی، توجه به امام معصوم(ع) را در زیارت مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این امر ناگهانی نیست و از طرفی مهم این است که زائر رنگ خدایی بگیرد و از جنس مزور شود تا با همه وجود دوستی خود با ایشان را ابراز کند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: این امر موجب می شود که زائر نسبت به روش و سیره زندگی خود بر اساس آنچه در زندگی اهل بیت(ع) وجود دارد، رنگ بگیرد.

گفتنی است، کاروان های فرهنگی تبلیغی «زیر سایه خورشید، متشکل از خادمان بارگاه منور رضوی هر ساله در روز های دهه کرامت به نقاط مختلف کشور سفر می کنند و حال و هوای معنوی زیارت امام هشتم(ع) را ایجاد می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha