سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: جبهه ما جبهه دفاع ازکرامت انسانی در مقابل دشمنان کرامت انسانی است؛ آنچه استکبار جهانی در دنیا به منصه ظهور می‎رساند، دقیقا بر اساس مقابله با کرامت انسانی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت:‌ کرامت انسان، جایگاهی است که او را از دیگران متمایز می‌کند که این جایگاه از طریق عقل و قدرت تحلیل و تقوا مشخص شده و اکتسابی می باشد.
وی تأسی از قرآن را لازمه رسیدن به کرامت عنوان کرد و گفت: اگر انسان بخواهد به جایگاه کرامت برسد، باید از قرآن کریم، رسول کریم و انسان‌های برجسته با کرامت تأسی نماید.
تولیت آستان قدس رضوی منشأ کرامت را اصل خلیفه اللهی عنوان کرد و گفت: کار خلیفه، کاری است که در آن فکر و اندیشه و اخلاق فاضله و کریمه‎ وجود داشته باشد که خداوند آن را می پسندد؛ انسان باید جایگاه خلافت خود را شکل و رنگ ربانی بدهد که رسیدن به این مرحله تنها از تلمذ در نزد بزرگان دین امکان پذیر است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به جایگاه شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا پیش از رسیدن به مقام شهادت، به مقام کرامت رسیدند؛ چراکه حاضر شدند جان خود را برای رسیدن به آرمان هایشان بدهند.
وی خاطرنشان کرد: در عالم، انسان‌های بخشنده بسیاری وجود دارند؛ اما همه آنها را کریم نمی‎نامیم؛ زیرا بسیاری از آنها برای جذب منافع و جلب نظر دیگران بخشندگی می‎کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: آن بخشندگی ارزشمند است که از باب کرامت باشد؛ در این ایام باید به بزرگانی چون امام رضا(ع) حضرت معصومه(س)، حضرت شاهچراغ و سید علاالدین حسین رجوع کرد و از این اولیای دین، درس کرامت گرفت.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: تمام کسانی که ادعای حقوق بشر آنها گوش فلک را کر کرده است، باید ببینند که این تز آنها سبب شد که این همه جنایات در فلسطین و یمن و... ایجاد شود؛ زیرا نگاهشان به حقوق بشر، کریمانه نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: اینکه عالم جلیل القدر، آیت الله عیسی قاسم که خود او قانون اساسی بحرین را نوشته است، نفی بلد شود، با کدام قانون و مقررات انسانی انجام شده است؟ آنچه آیت‎الله شیخ عیسی قاسم، مورد حمایت قرار می دهد، کرامت انسانی است و آنچه آل خلیفه انجام می‎دهد، موضعی کاملا غیر انسانی بوده و دنیا باید در مقابل این سلب تابعیت و خدشه وارد کردن به این کرامت انسانی بایستد.
وی فاصله ما با جبهه استکبار را کرامت انسانی عنوان کرد و گفت: جبهه ما جبهه دفاع از کرامت انسانی در مقابل دشمنان کرامت انسانی است؛ آنچه استکبار جهانی در دنیا به منصه ظهور می‎رساند دقیقا بر اساس مقابله با کرامت انسانی است.
تولیت آستان قدس رضوی کرامت انسانی را گمشده دنیای امروز برشمرد و گفت: سخن گفتن درباره امام رضا و حضرت فاطمه معصومه علیهماالسلام در دنیا یک دعوت برای کرامت انسانی است؛ پیام دهه کرامت آن است که نجات انسان معاصر در گرو توجه به پیشوایان دین و کلام خدا و پیام و ارزش‎هایی است که پرچمدار آن، ایران اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha