سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خبرنگار - عکاس

حوزه/ مدیر خانه رسانه طلاب گفت: اگر طلاب و روحانیون حضور فعالی در عرصه رسانه‌ای، خبری و شبکه‌های اجتماعی داشته باشند، می توان برای فرهنگ سازی اخلاق حرفه‌ای در عرصه خبرنگاری بر اساس مبانی دینی و منویات مقام معظم رهبری امیدوار بود.

ابراهیم میرعزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه یک خبرنگار فارغ از گرایشات مذهبی و سیاسی، رعایت اخلاق حرفه‌ای است، اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما این مسئله در بسیاری از موارد رعایت نمی‌شود، در حالی که غربی‌ها به این مسئله خیلی بیشتر از ما اهمیت می‌دهند؛ بر این اساس ما از دیدگاه نظام اسلامی فرسنگ‌ها با خبرنگاری که متعهد و در تراز انقلاب باشد، فاصله داریم.

وی با بیان اینکه یکی از معیارهای اخلاق حرفه ای در خبرنگاری اطمینان از صحت و سقم خبرهاست، افزود: مکرر دیده می‌شود که بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری بدون آن که از موثق بودن خبری اطمینان حاصل کنند، اقدام به انتشار آن کرده و بعد از انعکاس گسترده در فضای رسانه ای و شبکه‌ها اجتماعی، آن خبر تکذیب می‌شود.

مدیر خانه رسانه طلاب تهران با اشاره به آسیب های اخلاقی و اعتقادی ناشی از انتشار اخبار نادرست، ادامه داد: خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه‌ها به هنگام انتشار خبر باید از موثق بودن آن اطمینان حاصل کنند و به مسائل اخلاقی همچون امانت داری و حفظ آبروی اشخاص حساس باشند، زیرا انتشار اخبار نادرست، سلب اعتماد مردم از فضای رسانه‌ای جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر حضور طلاب در فضای رسانه‌ای کشور، خاطرنشان کرد: چنانچه طلاب و روحانیون حضور فعال در عرصه رسانه‌ای، خبری و شبکه‌های اجتماعی داشته باشند، می توان برای فرهنگ سازی اخلاق حرفه‌ای در خبرنگاری بر اساس مبانی دینی و منویات مقام معظم رهبری امیدوار بود.

میرعزیزی با بیان این که یکی از رسالت‌های اصلی طلبگی، تبلیغ دین می باشد، عنوان داشت: بنا به مسئولیتی که روحانیت در جامعه دارد معتقدم وظیفه اول طلاب باید تسلط بر رسانه باشد، تا بتوانند با استفاده از ابزارهای جدید رسانه‌ای و تبلیغاتی آن‌ها را در راستای اهداف دینی و انقلابی به خدمت بگیرند.

وی افزود: شهید آوینی معتقد بود زرمندگان اسلام می‌توانند با ایمان راسخ و محکم بر آهن غلبه کنند؛ از این رو ایمان می‌تواند رسانه و سینما را که از غرب به ما رسیده است، در راه تبلیغ دین بکار بگیرد و این نیز همت و اراده طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه را می‌طلبد.

 42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha