دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام جمشیدی مدیر حوزه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید بیان داشت: حوزه‌های علمیه خواهران شاهد نهضت علمی پرشتاب و تحوّل در حرکت علمی، پژوهشی، تبلیغی و مدیریتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید،بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
« وَقُل رَبِّ اءَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَاءَخْرِجْنی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَاناً نَّصِیراً» اسراء 80
محضر مبارک استادان فرهیخته، طلاب گرامی و کارگزاران خدوم حوزه های علمیه خواهران سراسر ایران اسلامی
با سلام و تحیات وافره؛
بار دیگر سال تحصیلی دیگری از راه رسید و طلاب و دانش پژوهان حوزه های علمیه با شور و نشاط زاید الوصف آماده شده اند تا با اخلاص و معنویت جان خویش را از چشمه سار زلال معارف قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) سیراب کنند و با کوشش و همتی مضاعف، نقش ممتازی در شکل گیری آینده ای سرشار از پیشرفت و سعادت برای جامعه بشری ایفا نمایند. اینجانب این طلیعه فرخنده و مبارک را به همه شما بزرگواران به ویژه طلاب جدید الورود تبریک عرض می کنم و نکاتی را یادآوری می کنم:
1. امروز حوزه های علمیه خواهران پس از سال ها مجاهدت و همت خالصانه علمای ربانی، دلسوزان مکتب نورانی اهل بیت علیهم السلام، کارگزاران خدوم و خستگی ناپذیر، بانوان توانمند، عفیف و باورمند؛ با عنایات حضرت حق – جل و علا- و ادعیه زاکیه امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به شجره طیبه ای تبدیل شده است که شاخه های سرسبز آن در سراسر کشور گسترانده شده و به عنوان مصداق بارز آیه کریمه« تُؤتي أُكُلَها كُلَّ حينٍ بِإِذنِ رَبِّها » ابراهیم 25 به مرحله ثمر دهی رسیده است؛ بطوری که پس از طراحی و استقرار نظام تحصیلی اختصاصی خواهران طلبه در سراسر کشور و گسترش مدارس علمیه در بیشتر نقاط کشور، زمینه تحصیلات حوزوی خواهران حتی در عالی ترین مقطع تحصیلی فراهم شده ، شاهد حضور مؤثر و درخشش طلاب خواهر در عرصه های علمی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و میدان های جدید همچون فضای مجازی، با نقش آفرینی بیش از 53 هزار طلبه شاغل به تحصیل، 40 هزار دانش آموخته، 10 هزار مبلغ سازماندهی شده (متناسب با آموزش و پرورش، آموزش عالی و مجامع مذهبی بانوان)، بیش از 3 هزار پژوهشگر در قالب هسته های پژوهشی و 13 هزار فعال در عرصه فضای مجازی هستیم.
2. نیم‌نگاهی به تلاش‌های این خواهران در عرصه تعلیم و تعلّم و تحقیق و پژوهش و نتایج دست‌آوردهای آنها در جشنواره‌های علمی مشترک با حوزه‌های علمیه برادران و نیز المپیاد ها و جشنواره‌های علمی اختصاصی، نوید یک نهضت علمی پرشتاب و تحوّل در حرکت علمی ـ پژوهشی ـ تبلیغی و مدیریتی خواهران طلبه را می‌دهد، به نحوی‌ که اگر تا دیروز تولید علم و پیشتازی علمی منحصر در مدارس و حوزه‌های بزرگ و ویژه بود امروز این انحصار با احراز رتبه‌های علمی و جایگاه‎های برتر در عرصه‌های مختلف توسط طلاب و مدارس علمیه خواهران در شهرهای کوچک و کمتر توسعه یافته، شکسته شده است.

3. ضمن شکرگزاری خاضعانه و خاشعانه به بارگاه ربوبی بخاطر این توفیق بزرگ، از مسئولان و مدیران ستادی انتظار دارم با برنامه ریزی راهبردی و بلند مدت و تهیه نقشه جامع پیشرفت حوزه های علمیه خواهران و راهبری عالمانه و دلسوزانه امور، بر پویایی، کارآمدی، غنای محتوایی و کیفیت بخشی بیشتر برنامه ها و محصولات حوزه های علمیه بیفزایند و مسئولان و مدیران مدارس علمیه را که سرشار از ایمان و انگیزه خدمت گزاری به ساحت مقدس دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) هستند؛ در دستیابی به آرمان های بلند و قله های پیشرفت و درخشش و بالندگی؛ یاری کنند.

4. در شرایط کنونی که توسعه و پیشرفت علمی آهنگی سریع و پرشتاب پیدا کرده است، از اساتید فرهیخته، طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه انتظار می رود با ارتقای توانایی های علمی مهارتی خود، آینده پژوهی و رصد نیازهای جامعه، نسبت به پاسخ گویی به نیازهای علمی و معرفتی جامعه و تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مد ظله العالی در خصوص «جهاد علمی کبیر» آمادگی لازم را کسب کنند و در رویارویی با هجمه های معاندان و مخالفانِ ارزش های دینی انقلابی، با هوشیاری و سرعت عمل وارد میدان شوند بنابر اين همه رويكرد حوزه ها و از جمله حوزه هاي علمیه خواهران بايد در جهت توليد و باز توليد علم ديني و تبيين و تحكيم و تعميق و ارتقا و توسعه سطح معرفتي جامعه و تعريف و استقرار نظام زيستي دين مدارانه و سبك زندگي ديني و در مسير تدوين و استقرار تمدن نوين اسلامي باشد.
5. حفظ اصالت های حوزوی از جمله؛ اولویت دهی به تهذیب و خودسازی و مراقبه و محاسبه مداوم، حضورعالمانه و انقلابی حوزویان در صحنه، دفاع جانانه از مکتب امام راحل (قدس سره) و خط اصیل ولایت فقیه، حضور و مشارکت طلاب و دانش‌آموختگان درگفتمان های علمی و ایفای نقش فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از راهبردهای اصلی است که لازم است همگان بدان اهتمام جدی داشته باشند و زمینه‌ها و زیرساخت‌های آن را فراهم نمایند.
درپایان با ذکر این دعای شریف با مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف نجوا می کنیم و برای گشایش در امر فرج آن حضرت استغاثه می کنیم. « اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِيهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَى طَاعَتِكَ وَ الْقَادَةِ إِلَى سَبِيلِكَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا كَرَامَةَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ »

والحمد الله رب العالمین و هو خير المعين
محمود رضا جمشيدي
مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    با سلام پیرو واگذاری اراضی کشاورزی از سوی مالک به صورت نصفه کاری واگذار شده که بعد از برداشت محصولاین کشت به صورت مساوی فی مابین مالک و زارع تقسیم می شده است آیا شرعا" زارع می تواند مطالبه کرد زارعانه و حق ریشه از مالک نماید ؟ و آیا شرعا" زارع نسبت به نصف زراعت سهم مالک دارای سهم میباشد؟ لذا تقاضای مساعدت و همکاری مبنی بر نظریه استفتائی در این خصوص شرعی مورد استدعاست با تشکر