یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
میرعمادی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: دشمن به دنبال این است که با ترویج فرهنگ سکولار در بین نسل نوجوان و جوان جامعه اهداف خود را که همان دین زدایی از جوامع اسلامی است را پیاده کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد ؛حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی امروز در همایش ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش قطب ۳ کشور که به میزبانی خرم آباد برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) با بیان اینکه همکاری حوزه و آموزش و پرورش باید همکاری مستمر ،کلیدی و اثر گذار باشد افزود: یکی از عوامل مهم و اثر گذار در تربیت نسلی سالم و صالح معنویت است و باید تلاش شود این معنویت از همان دوران کودکی و در سالهای اولیه تحصیل در بین دانش آموزان نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه معنویت سازنده و اثرگذار را تنها می توان در مکتب تشیع جستجو کرد تصریح کرد:معنویتی که در مکتب تشیع وجود دارد، در هیچ کجای هستی یافت نخواهد شد و می تواند انسان را به سرمنزل سعادت و هدایت رهنمون سازد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه معنویت ، زمانی اثر گذار است که انسان مبلغ برای ترویج معنویت خود عامل به این معنویت باشد، لذا برای ترویج معنویت نیاز است خودمان را به پالایش معنوی عجین نماییم.

تفکر سکولار به دنبال جدایی علم از ایمان است

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با بیان اینکه تفکر سکولار به دنبال جدایی علم از ایمان است، بیان داشت: تفکر سکولار بدنبال آموزش علم بدون اعتقادات اخلاقی و معنوی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب بدنبال ترویج تفکر سکولار در جوامع اسلامی هستند اظهار داشت: تفکر سکولار بدنبال این است که به انسان بفهماند ایمان و علم دو مقوله جدا از هم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه تفکر سکولار بزرگترین خطر در تربیت نسل جوان به شمار می رود گفت: اگر هوشیار نباشیم تفکر سکولار روز به روز در درون جامعه نفوذ می یابد و بر تربیت دینی اثر منفی و مخرب خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای ترویج تفکر سکولار بر روی نهادهای آموزشی بویژه مخاطبان جوان سرمایه گذاری کرده، بیان داشت: دشمن به دنبال این است که  با ترویج فرهنگ سکولار در بین نسل نوجوان و جوان جامعه اهداف خود را که همان دین زدایی از جوامع اسلامی است  پیاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه برای مقابله با تفکر سکولار باید آموزه های دینی توسط مبلغان و مربیان پرورشی در بین دانش آموزان نهادینه شود، تصریح کرد: دشمن سعی دارد نقش اثر گذار دین در تربیت اخلاقی بشر را کمرنگ و تضعیف نماید.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه بی تفاوت کردن معلمان و مربیان نسبت به تربیت دینی دانش آموزان، از اهداف تفکر سکولار است، خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال حذف یا تضعیف سیستم آموزش دینی در مدارس است و در این زمینه تمام تلاش خود را بکار گرفته است.

ترویج تفکر سکولار در جامعه مانعی برای همکاری حوزه و آموزش و پرورش

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ سکولاربعنوان مانعی جدی برای فعالیتهای مشترک حوزه و آموزش و پرورش در تربیت دینی دانش آموزان است، گفت: مبلغان، مربیان و مروجان دین و فرهنگ باید جلوی این تفکر مسموم را بگیرند و با ارائه راهکارهای مناسب روز به روز بر باور اعتقادی نسل جوان جامعه بیافزایند.

مبلغان دلایل محکم برای شبهات دانش آموزان ارائه دهند

وی با اشاره به اینکه مبلغان و مربیان پرورشی باید با ارائه راهکارها و ایده های نو به بحث تربیت دینی دانش آموزان کمک کنند، افزود: مبنای تربیت دینی دانش آموزان براساس قرآن و سیره اهل بیت ع است و باید در همه جنبه های زندگی این سیره را در تربیت نسل جوان پیاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه همکاری مبلغان و مربیان پرورشی تنها نباید به اقامه نماز خلاصه شود، تصریح کرد: ارائه گفتمان هایی در موضوعات گوناگون و پاسخگویی به سوالات و شبهات دانش آموزان نیز باید در راس برنامه های تبلیغی  و تربیتی قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha