یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معلم طلبه

حوزه/ معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش از فراهم شدن مقدمات بکارگیری ۵۰۰ معلم طلبه در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد؛ علیرضا رحیمی، شامگاه چهارشنبه در همایش ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قطب ۳ کشوری، در خرم آّاد با اشاره به اینکه انجام امور فرهنگی  سخت و طاقت فرساست افزود:برای انجام درست امور محوله تبلیغی فرهنگی، باید فراز و نشیب های راه را در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی های کار فرهنگی مدت دار بودن و زمان آن است تصریح کرد:باید با برنامه ریزی مدون و از پیش طراحی شده، بتوان به اهداف تبلیغی فرهنگی مدنظر دست پیدا کنیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه توانمند سازی روحانیون شاغل در آموزش و پرورش یکی از برنامه های راهبردی کمیته مشترک همکاری حوزه و آموزش و پرورش است خاطر نشان کرد:با شناسایی این مبلغان می توان از حداکثر توان و ظرفیت تبلیغی آنها در مدارس بهره گرفت.

علیرضا رحیمی برگزاری دوره های توانمند سازی و نیاز سنجی از مخاطبان را از دیگر برنامه های این ستاد برشمرد و بیان داشت:برای بهره برداری بیشتر تبلیغ و هدفمند بودن آن باید این دوره ها و نیازسنجی ها برگزار شود.

وی ارائه و تدوین برنامه پژوهشی در ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را یکی دیگر از برنامه های راهبردی عنوان کرد و اظهار داشت:بخشی از تحقیقات حوزوی باید به مسائل و مشکلات مربوط به برنامه های ستاد همکاری معطوف گردد و تلاش شود در این راستا تحقیقات پژوهشی و تحقیقات علمی ارائه شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ضرورت دارد برخی طلاب موضوع پایان نامه های خود را به مشکلات پیش روی همکاری های این ستاد سوق دهند گفت:عناوین پژوهشی نیز باید به حوزه های علمیه اطلاع رسانی شود.

وی نیاز اساسی در تدوین برنامه های همکاری ستاد حوزه و آموزش و پرورش را بحث اعزام مبلغ برشمرد و افزود:باید با برآورد آماری درست از اعزام مبلغان، برنامه های این ستاد طراحی و برنامه ریزی شود.

رحیمی سطح بندی طلاب را نیز یکی دیگر از اهداف ستاد مشترک همکاری حوزه وآموزش و پرورش دانست و تصریح کرد:با سطح بندی طلاب می توان دوره های آموزشی تبلیغی را متناسب با سطح تحصیلی آنان طراحی کرد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش  در ادامه از مراحل تصویب تشکیل دفتر همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در شورای فرهنگی خبر داد و خاطر نشان کرد:با تصویب تشکیل این دفتر به زودی شاهد نشست هایی در سطح ادارات کل برای این ستاد خواهیم بود.

رحیمی در پایان از فراهم شدن اقدامات لازم برای بکار گیری ۵۰۰ معلم طلبه در آموزش و پرورش کشور خبر داد و بیان داشت:دستورالعمل این طرح به مرکز نیروی انسانی ابلاغ شده و با اجرایی شدن این طرح این افراد به عنوان مبلغ دینی در آموزش و پرورش کشور مشغول به خدمت خواهند شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha