یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رحیم پور ازغدی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز کرد: عادی ترین مردم حق سئوال، استیضاح و مورد خطاب قرار دادن عالی‌ترین مسئولان را دارند که این سنت شیعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی در نشستی با موضوع "اقتصاد مقاومتی" در مرکز مشاوره جوانان آستان قدس رضوی، در مشهد، گفت: عادی ترین مردم حق سئوال، استیضاح و مورد خطاب قرار دادن عالی‌ترین مسئولان را دارند که این سنت شیعه است.

وی با اشاره به نقاط قوت ایران اسلامی در امور مختلف قانونی و مدنی، یادآور شد: این امر که یک مسئول هرگونه و هرزمان بخواهد نسبت به یک امر عمل کند و یا اقدامی انجام ندهد،بزرگترین مصیبت جمهوری اسلامی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، به وام های کم بهره و حقوق های نجومی که برخی از مسئولان از آن استفاده کرده اند، اشاره و خاطرنشان کرد: البته بعضی از مسؤلان نیز افراد صالح و خوبی هستند، ولی مصلح نیستند و نمی توانند مدیریت کنند و به همین علت برخی از امور رخ می دهد که مورد انتظار نبوده است.

رحیم‌پور ازغدی در ادامه به تبیین مبانی اقتصاد مقاومتى پرداخت و آن را نفوذناپذیر، پویا، دانش بنیان، روبه رشد و به دنبال رفاه برای همگان تعریف کرد و اقتصاد مقاومتی را اقتصادی سالم دانست.

وی بابیان این مطلب که یک جامعه زمانی دشمن دارد که همیشه به دنبال اقتصادی با تعریف یادشده است، معنای مقاومت در مسئله اقتصاد را  همان عزت خواهی دانست که اگر یک جامعه بخواهد ذلت پذیر و تنها به فکر رفاه دنیایی باشد، تسلیم دشمن شده و ذلیل خواهد شد در حالی که این امر در منطق شیعه، وجود ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سفارش های دین اسلام نسبت به فقیران و افراد مسکین که در اوج فقر بوده و به اصطلاح زمین خورده اند، افزود:اسلام می‌خواهد کسی در حداقل زندگی نباشد و به همین علت نسبت به فقیر و مسکین توصیه شده است و افراد بی تفاوت را نهی می کند.

وی با اشاره به اینکه اسلام هم با فقر و هم با اشرافی‌گری مخالف است، گفت: علاوه بر  اینکه افراد ثروتمند و اسراف گر و نیز مدیریت شهری که سرمایه و ثروت رابه هدر بدهد و اسراف کند، منفور خداوند هستند، باید توجه داشت که هر دو گروه ضرر می کنند. در واقع ثروتمند هم از فقر فقیر ضرر مادی و معنوی می بیند.

عضو شورای عالی انقاب فرهنگی اضافه کرد: توصیه شده تا انسان فقیر بحران خود را با صبوری و کار و تلاش پشت سر بگذراند و ثروتمند نیز در ایجاد فضای کار برای دیگران اقدام کند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه اسلام از ملت گداصفت بیزار است، درتبیین تفاوت اقتصاد اسلامی با لیبرال و کمونیست، ابراز کرد: در منطق اسلامی ثروت در صورتی ارزش دارد که به تکامل انسان کمک کند نه اینکه فاصله طبقاتی زیادی وجود داشته و یا همگی مانند و هم قد یکدیگر باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha