دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: این انتظار که آمریکایی‌ها گره از کار ما بازکنند، بی جاست، زیرا آنها به دنبال منافع خود هستند.

به گزارش خبرگراری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درجمع مردم طبس، رقم خوردن آینده ایران اسلامی و حل مشکلات آن را با دست توانای جوانان، فرهیختگان و مردم ولایتمدار این کشور عنوان و خاطرنشان کرد: این انتظار که آمریکایی‌ها گره از کار ما بازکنند، بی جاست، زیرا آنها به دنبال منافع خود هستند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حکومت فاسدی مانند حکومت ستمشامی منشاء همه زشتی ها، منکرها و پلشتی ها می‌باشد، با اشاره به نعمت ولایت به عنوان بهترین نعمت ملت ایران، ابراز کرد: زمانی ولايتمداران واقعی جان خود را در دوران دفاع مقدس دردفاع مقدس درکف دست گذاشته و با شجاعت حماسه آفریدند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ولایت مداری اقتضائاتی دارد، گفت: این افراد به هرآنچه را که با وجود اقتصادی تحریم های امکان پذیر نبود، نه گفتند و امور به ظاهر نشدنی را با ما می توانیم، عملی کردند.
وی تصریح کرد: امروز خط ولایت درهم دنیا گسترش یافته و هیچ جایی نقطه برنده برای ظالمان نیست و به نقطه چیره شدن اراده ملت‌ها به ظالمان تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید با اقتدا بر توانایی های مردم حرکت کرد، گفت: هرگامی که برای برداشتن مشکلات مردم برداشته شود، مردم نیز همگام خواهند شد.
تولیت آستان قدس رضوی رمز پیروزی را روحیه بسیجی وخلاقیت، اقتدا به امام و پیشوای خود و نفرت نسبت به دشمنان برشمرد که در دل مردم ایران موج می زند.
وی استفاده از کالای داخلی در آستان قدس رضوی درحد ممکن را از برنامه های این آستان عنوان وخاطرنشان کرد: می‌توان با اسراف نکردن و قناعت در نظام اداری، اقتصاد مقاومتی را شکل داد و استقلال اقتصادی را در کنار استقلال سیاسی به وجود آورد.
حجت الاسلام والمسلمین افزود: راه گره‌گشایی از نیاز نیازمندان، حل مشکل فقر و برداشته شدن معضل بیکاری را در پرتو اقتصاد مقاومتی می دانیم.
وی با بیان اینکه گرچه کار زیادی انجام شده، ولی مطلوب نیست، اضافه کرد: مسئولان می‌بایست برای برداشته شدن مشکلات معیشتی مردم تلاش کنند.
تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی
حجت الاسلام والمسلمبن رئیسی، همچنین در جلسه هم اندیشی خادم الرضا در میقات الرضا(ع) طبس، راه برون رفت وضعیت فعلی در آستان قدس را توجه به نسخه اصلی که در رابطه با اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد داد: تعدادی از مسئولان شهرستانی و استانی نکته ها و مشکلات را بررسی و اولویت بندی کنند و به ظرفیت های شهرستان نگاه شود.
 وی به تبیین سه اصل و موضوع فرهنگی، محرومان و زیارت در آستان قدس پرداخت و گفت: باید وضع زیارت برای زائران آسان شود که طبس و امامزاده آن در جایگاه  و زمره همین مسئله است.
تولیت آستان قدس رضوی یادآورشد: بحث محرومیت زدایی به میزانی که در حدتوان آستان قدس رضوی است، در خراسان بزرگ در اولویت اصل کار این آستان قرار دارد.
وی آستان امام زاده حسین بن موسی الکاظم(ع) را دارای نقش خوبی برای خدمت به زائران در مواجهه با تهاجم فرهنگی دانست که باید به یک قطب فرهنگی تبدیل شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این مکان نورانی می‌تواند به عنوان یک قطب فرهنگی و مرکزیتی برای رشد فرهنگی قرآنی به حساب آورد و نه تنها یک مرکز زیارتی بلكه به عنوان یک جایگاه در جهت رشد و تعالی دینی افراد متدین قرارگیرد.
وی با اشاره به اینکه اهل‌سنت دلداده اهل بیت(ع) هستند و امام رضا(ع) رمز ائتلاف در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: می توان بسیاری از کجی ها و انحرافات را به اصلاحات جدی اجتماعی تبدیل کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha