دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام حسن‌زاده ، مسئول جذب و سازمان‌دهی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام حسن‌زاده، خواستار توجه بیش‌ از پیش روحانیون جهت شرکت در دوره‌های آموزشی حج و زیارت شد و گفت: از روحانیون جوان انتظار داریم که در این آزمون‌ها شرکت کنند تا إن‌شاءالله بتوانیم کاروان‌های زیارتی را به نحو مطلوب‌تری پوشش دهیم.

حجت‌الاسلام سید مصطفی حسن‌زاده، مسئول جذب و سازمان‌دهی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دفتر پرداخت و اظهارداشت: وظایف این دفتر، در مرحله اول جذب روحانیون جهت حضور در کاروان‌های زیارتی عتبات و عالیات و حج و در مرحله دوم، تربیت کادر طلبه در راستای به‌کارگیری آنها در آینده است.

وی بابیان این‌که جذب جدید طلاب و روحانیون از طریق آزمون سراسری است، افزود: البته یک نوع جذب خاص هم در بعثه صورت می‌گیرد که این جذب خاص ویژه «اساتید حوزه علمیه»، «ائمه جمعه» و «مبلغانی با داشتن حداقل سه سال سابقه تبلیغ» است.

مسئول جذب و سازمان‌دهی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خوزستان، با اشاره به مراحل جذب روحانیون در بعثه، گفت: نخستین مرحله ثبت‌نام و شرکت در آزمون، مرحله دوم مصاحبه حضوری و ارزیابی نوار سخنرانی و مرحله سوم نیز طی کردن دوره آموزشی است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، بابیان این‌که دوره‌های آموزشی بعثه مقام معظم رهبری، به دو صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود، اظهار داشت: البته در این چند وقت اخیر، دوره‌های آموزشی به هر دو صورت اجرا شده، اما معمولاً برخی دروس مجازی و برخی دیگر نیز به‌صورت حضوری در دفتر مرکزی خوزستان انجام می‌شود.

بابیان این‌که هم‌اکنون ۵۰۰ نفر در سیستم حج و زیارت استان خوزستان عضو هستند، گفت: إن‌شاءالله در نظر داریم با اعلام فراخوان جذب سال جاری، این تعداد را افزایش دهیم؛ چراکه هم‌اکنون استعداد کافی جهت پوشش همه کاروان‌های حج و زیارت استان خوزستان را نداریم.

مسئول جذب و سازمان‌دهی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان خوزستان، با اشاره به شرایط ثبت‌نام در آزمون سراسری روحانیون بعثه مقام معظم رهبری، بیان داشت: شرط اصلی برای افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های بعثه را دارند، اتمام پایه ۷ برای عتبات و اتمام پایه ۱۰ در قسمت عمره می‌باشد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، در پایان خواستار توجه بیش‌ از پیش روحانیون جهت شرکت در دوره‌های آموزشی سازمان حج و زیارت شد و اظهار داشت: از روحانیون جوان خوزستان انتظار داریم که در این آزمون‌ها شرکت کنند تا إن‌شاءالله بتوانیم کاروان‌های زیارتی را به نحو مطلوب‌تری پوشش دهیم؛ چراکه گاهی اوقات مشاهده می‌شود که برخی از کاروان‌ها فاقد روحانی بوده و این معضلی جدی است که نیازمند توجه بیش‌ازپیش حوزه‌های علمیه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha