شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ امام‌جمعه اهواز، با بیان این‌که معضلات فرهنگی جامعه نتیجه عدم درک امربه‌ معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر فریضه امربه‌معروف که یکی از برترین وظایف الهی است، توسط مردم و خود ما به فراموشی سپرده نمی‌شد، امروز این همه مشکل و نابسامانی فرهنگی در کشور وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در جلسه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان خوزستان، با اشاره به روایت «وَ مَا أَعْمَالُ الْبِرِّ كُلُّهَا وَ الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللهِ عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنْ الْمُنْكَرِ إِلَّا كَنَفْثَةٍ فِي بَحْرٍ لُجِّيٍّ»، اظهار داشت: بنا به فرمایش امیرالمومنین  امربه‌ معروف و نهی از منکر، همچون اقیانوسی است که از بالای آن، نسیم خفیفی عبور می‌کنند، حال فریضه امربه‌ معروف همان اقیانوس و باقی واجبات مسلمانان به‌ مثابه همین نسیم روی اقیانوس است.

عضومجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انتقاد باید سازنده باشد، گفت: اخلاق اسلامی اقتضا می‌کند که انتقاد و تذکر سازنده بوده و به دور از حب و بغض‌ها، در جهت خدمت، تربیت، ارشاد و هدایت مردم صورت پذیرد.

امام‌جمعه اهواز، خیرخواهی را یکی از نشانه‌های مؤمن دانست و تصریح کرد: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» مؤمنان با یکدیگر برادر بوده و یکی از شئون برادری، خیرخواهی است، پس باید تلاش داشته باشیم تا امربه‌معروف و نهی از منکر، صرفاً از باب خیرخواهی صورت پذیرد.

آیت‌الله موسوی جزایری، بروز ناهنجاری‌های اجتماعی را به دلیل فاصله گرفتن از واجبات شرعی عنوان کرد و گفت: اگر فریضه امر به‌ معروف که یکی از برترین وظایف الهی است، توسط مردم و خود ما به فراموشی سپرده نمی‌شد، امروز این همه مشکل و نابسامانی فرهنگی در کشور وجود نداشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: اگر آن اندازه‌ای که اسلام به امربه‌معروف اهمیت داده، ما حوزویان اهمیت می‌دادیم، امروز این‌گونه نبودیم و این واقعیتی است که باید درصدد جبران آن برآییم.

آیت‌الله موسوی جزایری، در پایان با تأکید بر این‌که یکی از شئون و مسائل مهم امربه‌ معروف و نهی از منکر، ورود به مسئله اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر باید به این موضوع که مطالبه مقام معظم رهبری است ورود و نقش‌آفرینی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha