دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محفل انس با قرآن

حوزه/ حافظ کل قرآن کریم، حفظ قرآن را سرمایه ماندگاری دانست که همیشه مددکار تحصیل و تبلیغ و زندگی طلاب خواهد بود.

محمد امیری فرد نفر اول هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»گفت: به نمایندگی حوزه علمیه خوزستان در این مسابقات شرکت کرده ام و این حضور اولین حضور بنده بود.

وی افزود: دو سال است که توفیق حفظ کلام وحی را یافتم و در این مدت برکات بسیاری از این حفظ قرآن کریم در زندگی شخصی و علمی بنده حادث شده است.

این حافظ قرآن بیان کرد: برای شرکت در دوره حفظ یک ساله قرآن کریم مرخصی تحصیلی گرفتم، ولی برای بنده بسیار نتیجه بخش بود، چون خوشبختانه در یک سال موفق شدم که کلام وحی را حفظ کنم.

وی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به حفظ یک ساله انجام می شود گفت: اساتیدی که نسبت به حفظ یک ساله انتقاد می کنند و کسانی که مشوق این دوره هستند هر دو به یک سری از امور توجه دارند و این نکات را دلیل اصلی موافقت و مخالفت خود می دانند.

وی تصریح کرد: حفظ یک ساله شرایط خاص خود را دارد و هر کسی نمی تواند در این دوره شرکت کند زیرا این دوره نیازمند اساتید مشخص و نظم آهنین و مرخصی کاری و درسی است زیرا به شکل شبانه روزی باید در این دوره شرکت کرد و تمام فکر انسان باید متمرکز بر حفظ و تثبیت باشد.

امیری فرد اظهارکرد: درست است که بنده یک سال از درس ها عقب افتادم، ولی در بازگشت، به مراتب در آموزش و تحقیق و تحصیل موفق تر بودم و فهم بنده نیز بهتر شد، به نحوی که همیشه بهترین نمرات درسی را در این مدت کسب کرده ام و اساتید نیز کاملا راضی هستند.

وی گفت: به هر ترتیب سرمایه حفظ قرآن در صورت توفیق و ادامه تلاش همیشه با یک طلبه خواهد بود و این سرمایه در همه عرصه های تبلیغی و علمی و زندگی به او کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha