دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی

حوزه / نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: رئیس جمهور باید امانت دار رأی مردم باشد و از قانون اساسی، ارزش های دینی به دست آمده توسط شهدا پاسداری کند و با تبعیت از ولایت فقیه، در مسیر جهاد کبیر و اجرای اقتصاد مقاومتی قدم بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مردم سالاری دینی را یکی از ویژگی های خاص نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: مردم سالاری دینی برگرفته از متون اسلامی است، زیرا از دیدگاه قرآن اگر مسلمانان و مؤمنین در کنار پیغمبر(ص) نبودند، حضرت به هدف اصلی و نهایی خود نمی رسیدند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه قرآن و روایات شخصی می تواند به عنوان برترین فرد در صحنه های اجتماعی مانند انتخابات،  ظهور و بروز پیدا کند که امین، علیم و خبیر و آگاه و دانا باشد، گفت: رئیس جمهور باید امانت دار رأی مردم  باشد و از قانون اساسی، ارزش های دینی به دست آمده توسط شهدا پاسداری کند و با تبعیت از ولایت فقیه، در مسیر جهاد کبیر و اجرای اقتصاد مقاومتی قدم بردارد.

 سیره علوی در حکومت داری

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) و ائمه اطهار(ع) عموماً براساس ظواهر حکم می کردند، خاطر نشان کرد: یکی از تفاوت های حکومت علوی و مهدوی این است که درحکومت علوی کارگزارانی به حسب ظاهر، سالم ولی گاهی مشکل دار در آینده‌ کاری نمایان می شدند، اما در حکومت مهدوی، حضرت علی(ع) شخصی را بر اساس مصالح اجتماعی انتخاب می کردند که اگر این فرد در انجام امور خود کوتاهی و یا کار اشتباهی خلاف قانون انجام می داد، با آن شخص برخورد می کردند.

دستاوردهای حضور حداکثری در پای صندوق های رأی

وی، بالا رفتن مقبولیت نظام اسلامی را یکی از دستاوردهای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی عنوان و ابراز کرد: افزایش نشاط سیاسی در بین مردم، اقتدار درونی و برونی نظام، توجه مستضعفان، نمایش مردم سالاری دینی، احساس مسئولیت و همکاری و همیاری مردم برای حل مشکلات، و همفکری مردم در راستای پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی از دیگر دستاوردهای حضور پرشور مردم  در انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، حضور پرشور مردم در انتخابات را سرنوشت ساز خواند و ادامه داد: امیرالمومنین(ع) می فرمایند که اگر آن اجتماع شما مردم نبود، طبعاً من در صحنه امامت ظاهری هم حضور پیدا نمی کردم.

رسالت حوزه و روحانیت در عرصه انتخابات

نایب رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد در پایان با بیان اینکه رسالت حوزه‌ و روحانیت در ایام انتخابات رسالت بسیار سنگینی است، اظهار داشت: روحانیت طبق متون اسلامی نقش هدایت گری جامعه در عرصه های دینی، فرهنگی، فکری و سیاسی را بر عهده دارد و در ایام انتخابات باید به بهترین نحو ایفای نقش کند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha