شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم گرامیداشت یاد شهید قاسم سلیمانی

حوزه/ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با روز شهادت در دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای همراه مراسم یادبودی در نمازخانه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

در این مراسم حاج عباس حیدر زاده با قرائت اشعاری در وصف شهدای مقاومت به ویژه شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان، به مرثیه سرایی در رثای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت.

در ادامه مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین زیبایی نژاد، رئیس پژوهشکده زن و خانواده با اشاره به نظام تربیتی و جایگاه عدالت و ظلم در این نظام، اظهار داشت: در نظام تربیتی همه باید دور یک نقطه کانونی که توحید الهی است بچرخند و هر چه فاصله نسبت به نقطه کانونی کمتر باشد، اثرگذاری بیشتری حاصل شده و تربیت بیش از پیش معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: عدالت و ظلم در نظام تربیتی و دستگاه معرفتی با توحید الهی سنجیده می‌شود و نباید ما عدالت را نقطه کانونی فرض کنیم، بلکه عدالت یکی از محورهایی که دور نقطه کانونی می چرخد.

رئیس پژوهشکده زن و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث عدالت پرداخت و مطالبی را درباره عدالت و ظلم، در زمان رسول گرامی اسلام، امیرمؤمنان (ع) و دیگر ائمه علیهم السلام مطرح کرد و این که چگونه برخی رفتارهای قومی و قبیله‌ای سبب شد تا خلافت امیرمؤمنان (ع) غصب شده و فاطمه زهرا (س) این گونه به شهادت برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha