دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ق

حوزه / رئیس دانشگاه کاشان گفت: شهید سردار دلها حاج قاسم سلیمانی محور عزت، کرامت و وحدت مردم مسلمان ایران و جبهه مقاومت است و خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان دکتر عباس کتابی در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی در تالار آزادی دانشگاه کاشان اظهارداشت: شهید سلیمانی تبلور و تجلی همه نیکی‌ها و مجاهدت‌هایی بود که به عینه ملاحظه کردیم و برای نسل سوم و چهارم انقلاب، الگویی بی مانند شد.

وی، وصیت نامه شهید سلیمانی را منشور بسیار ارزشمند در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: نکات اخلاقی، عرفانی، اجتماعی و سیاسی این وصیت نامه منشور بسیار ارزشمندی برای الگوپذیری و بهره گیری نسل جوان از این سردار شهید است.

رئیس دانشگاه کاشان، اعتقاد عملی به ولایت فقیه، اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی، بکارگیری افراد متعهد و خدمتگزار به ملت و احترام به مردم و خدمت به آنها را از شروط لازم وحدت و تأکیدات شهید سلیمانی در وصیت نامه اش عنوان کرد و اظهار داشت: کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیتی را قبول کند شرط اساسی او اعتقاد به ولایت فقیه است.

وی ناامید کردن و بی انگیزه کردن مردم را یک از توطئه‌های دشمنان عنوان کرد: به گفته شهید سلیمانی امروز سربلندترین دوره جمهوری اسلامی است که باید جوانان کشورمان به خود بالیده و نظام جمهوری اسلامی را افتخار خود بدانند.

کتابی، با اشاره به اینکه طبق وصیت نامه شهید سلیمانی ارزشمندترین نعمت الهی این است که از محبین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستیم، افزود: سردار سلیمانی در وصیت نامه خود همه عرصه‌های انقلاب اسلامی را عاشورا و کربلا می‌داند.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه شهید سلیمانی همه وجود خود را در راه خدمت به مردم و اسلام صرف کرد، تاکید کرد: اکنون بر همه ما فرض است که راه و مرام این شهید عزیز را در تمام عرصه‌های زندگی سرلوحه قرار دهیم و برای تحقق آرمان‌هایی که خون این شهید و شهدای بسیاری به پای آن ریخته شده است کمر همت ببندیم.

همچنین مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار با شهادت خود نشان داد که دین و اسلام زنده است و پویایی دارد.

حجت الاسلام خسروی به فرمایشات حضرت امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: مالک موقع خوف و خطر، خواب چشم به خود راه نمی‌دهد، حاج قاسم سلیمانی هم برای دفاع از اسلام همیشه بیدار و شب زنده دار بودند.

وی برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی را در راستای تبیین و آشنایی هر چه بیشتر افراد به خصوص نسل جوان با مجاهدت و ایثار این سردار شهید عنوان کرد و افزود: برگزاری این جلسه برای این است که روحمان تطهیر شود و رشد و نمو پیدا کند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی تصویر مجسمی برای افراد است که "ما می‌توانیم افزود: حضرت امام خمینی (ره) فتح الفتوحش تربیت انسان‌های این چنینی بود که نه فقط مسلمان‌ها بلکه شهید سلیمانی الگویی برای همه آزادی خواهان در جهان است.

لازم به ذکر است، روایتگری و خاطره گویی سرهنگ پاسدار رجایی از همرزمان شهید سلیمانی و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha