دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تندیس

حوزه/ حاج قاسم در کلام مقام معظم رهبری یک مکتب معرفی شده، و این اصطلاح حکیمانه و با دقت استفاده شده است، لذا می‌بینیم این واژه در کلام ولی فقیه تکرار و سپس تبیین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین رضایی نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس سوریه در مراسم رونمایی از سردیس حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه قم عنوان کرد: این روز بزرگ، روز یک قهرمان برای اسلام، جهان، بشریت و همه مستضعفین عالم است، این روز یکی از پرافتخارترین روزهای انقلاب است.

وی با بیان اینکه ثمره خون انبیا و اولیای الهی تربیت شاگردی به نام قاسم سلیمانی شده است، ادامه داد: حاج قاسم در کلام مقام معظم رهبری یک مکتب معرفی شده، و این اصطلاح حکیمانه و با دقت استفاده شده است، لذا می‌بینیم این واژه در کلام ولی تکرار و سپس تبیین می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی گفت: از این رو حوزویان و دانشگاهیان باید به این مقوله به عنوان تکلیف پرداخته و در جهاد تبیین این سرمشق آزادگان و جانفشانی در راه اسلام را به خوبی معرفی کنند.

وی اضافه کرد: حاج قاسم مکتب که باشد یعنی صاحب نظام فکری و سیره عملی با جامعیت و مبانی و اصول و روش‌های اساسی است لذا جامعه علمی باید نظام، مبانی و روش‌های تربیتی این مکتب را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس در سوریه با بیان اینکه نامگذاری‌ها به اسم حاج قاسم خوب است اما لازم است منظومه فکری و عملی حاج قاسم تبیین شود، افزود: حاج قاسم عمار بود و باید عمار را شناخت؛ حاج قاسم مجسمه اخلاق، تقوی و عمل است، این رونمایی از سردیس یعنی ما حاج قاسم را الگوی خود در همه شئون می‌دانیم.

وی در پایان با اشاره به خاطره‌ای از حاج قاسم که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با خانواده سردار سلیمانی مطرح کردند، گفت: در این خاطره درس بزرگی است، و وظیفه ما در مقابل شهدا را روشن می‌کند؛ حاج قاسم می‌فرماید " پدربزرگ این بچه بجای من رفت و شهید شد و امروز من باید وظیفه او را در قبال خانواده و جامعه‌اش انجام دهم"، این همان وظیفه ما در قبال شهدا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha