دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
سبط‌احمدی

حوزه / یک تهیه‌کننده بیان کرد: سینمای ایران اگر نتوانسته به نقطه آرمانی برسد دلیلش را باید در نبود سیاست‌گذاری های منسجم جستجو کرد.

علی‌رضا سبط احمدی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه عدم ثبات سیاست‌گذاری را عامل عدم رشد سینما توصیف کرد و گفت: اگر می‌بینیم سینما نتوانسته آنگونه که باید در خدمت مفاهیم دینی و انقلابی باشد دلیلش در یک امر نهفته است آن هم سیاست‌گذاری سلیقه‌ای است که در این عرصه وجود دارد. متأسفانه در کشور ما هر مدیری که عوض می‌شود سیاست‌گذاری ها نیز از اساس تغییر پیدا می‌کند. این مسئله در حوزه فرهنگ شکلی کاملاً جدی و پررنگ‌تر دارد.

وی افزود: پیرامون تغییر سیاست‌گذاری ها یک سوال وجود دارد. ابتدا اینکه وقتی قانونی با آمدن مدیر جدید تغییر پیدا می‌کند، این امر دو تعریف دارد. ابتدا اینکه یا آن قانون اشتباه بود یا اینکه اشکالی نداشته و تنها با نظر شخصی عوض شده است! در چنین حالی باز هم دو مسئله وجود دارد اگر قانون قبلی اشکال داشته چرا مدیر وقتش مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد؟ یا اگر قانونی عاری از مشکل بوده چرا مدیر جدید که آن را تغییر داده مورد سوال قرار نمی‌گیرد؟

تهیه‌کننده سریال «ایلدا» تاکید کرد: تنها کلام و قانون غیر قابل تغییر، قانون شرع و قرآن است، ولی دیگر قوانین می‌تواند توسط افراد ذی‌صلاح اصلاح شود. این نکته را بیان کردم تا مشخص کنم با اصلاح قوانین مشکلی ندارم، اما باید این نکته را مدنظر قرار داشت که سیاست‌گذاری‌های ثابت و منسجم است که انتظار می‌رود برای سینمای که خواهان رسیدن به ارزش‌های دینی و انقلابی است موفقیت به همراه داشته باشد.

وی در انتهای این گفت‌وگو، تاکید کرد: این نکته را هم مد نظر داشته باشیم که سینمای دینی و انقلابی با دستور و سفارش رشد نمی‌کند، پس سیاست‌گذاری واحد را با سینمای دولتی اشتباه نگیریم.

احمدی بیان داشت: سینمای دینی یک تفکر ریشه‌ای است که باید در اهالی سینما ریشه بدواند تا بتوانیم شاهد کارهای درخور توجه‌ای در این رابطه باشیم البته در سال‌های اخیر کارهای خوب دینی کم نداشته‌ایم، اما برای سینمایی که منادی انقلاب است این تعداد کار ارزشی، کم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha