جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
چهلم

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: آیت الله صادقی در مکتب نبوی، علوی و فاطمی پرورش یافت و عمر خود را در مسیر ترویج معارف و آموزه‌های اهل بیت (ع) و خدمت به مردم سپری کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، امروز در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله شیخ عباسعلی صادقی قهاره (ره) که در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله صادقی در مکتب نبوی، علوی و فاطمی پرورش یافت و عمر خود را در مسیر ترویج معارف و آموزه‌های اهل بیت (ع) و خدمت به مردم سپری کرد.

وی افزود: کسانی که با مجاهدت، شمعی شدند که دنیا را نورانی کردند، در نزد خدا جایگاه خاصی دارند و علما پاسداران مرزهای عقیدتی بوده و آموزه‌های ناب اسلامی را ترویج و تبیین می‌کنند.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: علما در گفتار و رفتارشان وظیفه دشواری بر عهده دارند و سخنگویی علما باید به گونه‌ای باشد که بر دل‌ها بنشیند و تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: آیت الله صادقی عمر خود را با تواضع، مهربانی، صداقت و نیکوکاری گذراند و این برای ما باید مورد توجه باشد که شرایط خود را با مردم چگونه تنظیم کردند و در محرومیت زدایی و رسیدگی به مردم سر از پا نشناختند.

وی بیان کرد: آیت الله صادقی از محضر آیت الله بروجردی (ره) سال‌ها بهره برد؛ البته لرستان خاستگاه علما، فقها و عارفان است و آیت الله صادقی ۶۰ سال در این استان منشأ خدمات دینی و مذهبی بودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: اگر یاری خدا نباشد چه کسی می‌تواند همه این ویژگی‌ها را در خود داشته باشد و این توفیق نصیب هر کسی نمی‌شود و خدا این کارنامه ارزشمند را به کسانی که در مسیر الهی قدم بردارند عطا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به سالروز شهادت دخت نبی اکرم (ص)، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) شخصیتی است که ائمه اطهار (ع) بر سر سفره علم او بهره گرفتند و با توجه به اینکه همه فضیلت‌ها در درون به نهفته است، رضایت حضرت فاطمه (س) رضایت خداوند است.

وی در پایان گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و خون شهدا امروز مجالس فاطمی در شهر و روستا و دورافتاده‌ترین نقاط کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha