دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کشاورز

حاج قاسم بین دوگانه هایی که قرار می گرفت پنج، دو گانه را خیلی مواظب بود و با رعایت آنها، قیمت او افزوده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی کشاورز، عصر امروز در اجتماع «دختران حاج قاسم» که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد از علامه محمد تقی جعفری یاد کرد و گفت: علامه محمد تقی جعفری فیلسوف بزرگی بود که امام خمینی او را ابن‌سینای زمانه می‌دانست، او دعوت شد به همایشی در کشور دانمارک که موضوع آن بررسی میزان و ارزش انسان بود.
وی ادامه داد: علامه جعفری می‌گوید «بزرگترین نظریه پردازان جهان در این همایش جمع بودند و یک یک به صحنه آمدند و نظریه‌های خود را در این باره مطرح کردند تا اینکه نوبت به علامه می‌رسد و می‌گوید از دید ما شیعیان قیمت و ارزش هر انسان به آن چیزی است که آن را دوست دارد و انتخاب می‌کند.
وی ادامه داد: تمام حضار به افتخار علامه دست زده و او را تشویق کردند، علامه می‌گوید «من گفتم این کلام من نبود و این سخن از مولای ما شیعیان حضرت علی (ع) بود و پس از آن تمامی حضار بار دیگر از جا بلند شده و به احترام حضرت امیر یک دقیقه ایستاده تشویق کردند.
حجت‌الاسلام کشاورز افزود: قیمت شهید سلیمانی هم به انتخاب‌هایی بود که داشت و حاج قاسم بین دوگانه‌هایی که قرار می‌گرفت پنج، دو گانه را خیلی مواظب بود و با رعایت آنها، قیمت او افزوده شد.
این کارشناس تربیتی و اخلاقی، دوگانه اول را دوگانه قیام و قعود بیان کرد و گفت: حاج قاسم مرد قیام بود و مرد نشستن نبود.
حجت‌الاسلام کشاورز افزود: بعد از هشت سال جنگ تحمیلی، خیلی‌ها به گوشه‌ای نشستند و کنار کشیدند، اما حاج قاسم مرد نشستن نبود.
وی اظهارکرد: دوگانه دوم، دوگانه خلوت و شهرت است و حاج قاسم به دنبال شهرت نبود و کمتر از دیگران هم حرف میزد و چون نمی‌خواست دیده شود خداوند اینچنین او را به چشم مردم آورد.
حجت‌الاسلام کشاورز در ادامه از دوگانه سوم یاد کرد و اظهار داشت: «نفس و ناس»،دوگانه سوم است که حاج قاسم بین خود و مردم، مردم را انتخاب کرد و بین دختر خود و دختر دیگران فرقی نمی‌گذاشت.
وی افزود: دوگانه چهارم رفیق و نارفیق بود و حاج قاسم بین رفیق و نارفیق، رفیق را انتخاب کرد و رفیق حاج قاسم شهدا بودند.
حجت‌الاسلام کشاورز بیان کرد: دوگانه پنجم دوگانه سرباز و سردار بود. حاج قاسم سلیمانی همیشه می‌خواست سرباز باشد و خاکی بود و غرور و تکبر نداشت.
حجت‌الاسلام کشاورز در پایان گفت: همین الان عهدی با خود و حاج قاسم ببندید که نمازم را اول وقت می‌خوانم و به پدر و مادرم احترام بیشتری می‌گذارم و … به آن عمل کنید.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha