شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تربیت فرزند - خواهران خوزستان

حوزه/عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: یکی از ویژگی های بسیار بارز و مشهود در سیره مادرانه حضرت زهرا(س) ناظر به اهمیت تقویت مسئولیت اجتماعی فرزندان است.

دکتر شهلا باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه صدیقه کبری (س) اظهار داشت: زهرای مرضیه (س) مادری تمام عیار است، البته نه به اعتبار غریزه مادری که در وجود همه مادران هست، بلکه مادری هوشمند به تعبیر امروزی‌ها که غرایز و احساسات و عواطف پاک مادری خویش را توأم با علم آموزی به فرزندان نموده است.

وی افزود: ایشان در مقوله تربیت به اهمیت تربیت جسم همراه با بالیدن روح و روان فرزندان تأکید دارند و این مساله حقیقتاً بهترین الگو و شاخصه تربیتی برای همه مادران و زنان عالم است.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: در واقع حضرت فاطمه (س)، به مقوله‌ی پرورش روح و روان فرزند اهتمام ویژه ای دارند و آن را در مرکز توجهات خویش قرار داده‌اند، چه آنکه تعالی روح و روان را در وضو سازی بهنگام شیر دادن فرزند تا رعایت حال همسایه و توصیه به آنها که همسایه را بر خودشان در دعا کردن مقدم بشمارند، مورد تأکید و توجه قرار می‌دهند.

وی تأکید کرد: از آن سو نگاه محبت آمیز مادرانه به فرزند، مانع از آن نمی‌شود که ایشان تربیت اجتماعی فرزند را به فراموشی بسپارند، کما اینکه محبت، چاشنی تربیت انسان در دامان حضرت زهرا (س) است.

باقری افزود: اگر به کلام و سیره نورانی ایشان دقت کنیم، به خوبی متوجه می‌شویم که از نگاه حضرت فاطمه (س)، مادر رسالت مهم انسان پروری دارد؛ آن هم انسانی با تمام ویژگی‌های انسان کامل که در کنار پرورش جسم به تربیت و پرورش روح اهمیت می‌دهد.

وی گفت: ایشان همچنین عاشق خانواده است و در اینجا عشق و محبت، به سان مخزن سوخت و منبع حرکت و تکاپوی مادرانه ایشان است، کما اینکه حضرت زهرا (س) به تربیت انسان مسئول در برابر دیگران و جامعه انسانی در جای جای تعالیم مادرانه شأن عنایت خاصی دارند.

وی در خاتمه افزود: فاطمه زهرا (س) در اوج احساسات مادری، آگاه به زمانه، عالم و دانشمند و در عین حال زاهد و وارسته از توجه به دنیا هستند و در حقیقت، شخصیتی بی همتا می‌باشند که در همه ابعاد و عرصه‌ها باید از سیره و سبک زندگی ایشان الگوگیری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha