یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
روایت قهرمان

کاروان فرهنگی و هنری «روایت قهرمان» نخستین اجرای خود را در ادامه راه کاروان روایت حبیب با برپایی نمایشگاه محیطی، ایستگاه نقاشی کودک و بزرگسال و اجرای تئاتر و موسیقی و با حضور هنرمندان هم استانی در میدان تاریخی «انقلاب» در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، کاروان فرهنگی و هنری «روایت قهرمان» نخستین اجرای خود امروز در ادامه راه کاروان روایت حبیب با برپایی نمایشگاه محیطی، ایستگاه نقاشی کودک و بزرگسال و اجرای تئاتر و موسیقی و با حضور هنرمندان هم استانی در میدان تاریخی «انقلاب» در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز کرد.

این برنامه در اصلی‌ترین میدان شهر بوشهر (میدان انقلاب) و با هدف نشر و گسترش برنامه‌های هنری مردمی، برای اقشار مردم با محوریت شهید سلیمانی انجام شد.

رهگذرانی که در ادامه مخاطب اصلی برنامه فرهنگی و هنری «روایت قهرمان» شدند

پس از قرائت آیاتی چند از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، و حین کشیدن تابلو نقاشی توسط هنرمند پیشکسوت «حسین کارگر» نماهنگ و تصاویر کاروان" روایت حبیب" که در امامزاده عبدالمهیمن بوشهر، در کنار کاروانسرای مشیر و میدان اصلی برازجان و منزل رئیسعلی دلواری در شهر دلوار برگزار شده بود توسط نمایشگر اکران گردید که مورد توجه رهگذران قرار گرفت.

در ادامه نمایش خیابانی «پدرانه» که به صورت تک پرسوناژ و با نویسندگی و کارگردانی و بازیگری هنرمند جوان قاسم شاکر بر اساس فراز مهمی از زندگی سردار شهید غلامرضا لنگری زاده و اعزام آن به سوریه و ارتباط وی با شهید حاج قاسم سلیمانی و نحوه شهادت آن به شکل زیبایی روایت اجرا و روایت گردید.

در بخش دیگری از این مراسم نمایش خیابانی «سرباز حاج قاسم» که از طرف واحد نمایش حوزه هنری در این روزها در مکان‌های متعدد شهر بوشهر همچون میدان تشریفات، پارک مادر، پارک صدف اجرا شده در میدان انقلاب نیز با هنرنمایی محمد کللی، محمد صفایی، علیرضا سلیمانی، اکبر نعمتی، زهرا فیسی، یلدا شجاعی، فاطمه بازگیر و به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمندنیا به مدت بیست دقیقه اجرا شد.

در ادامه مراسم خواننده جوان انقلابی امین فرامرزی به صورت زنده به روی صحنه رفت و «آهنگ مرد میدان» با هدف احساس وظیفه پاسخ به تلاش‌های فرمانده سپاه قدس، شهید حاج قاسم سلیمانی که برای امنیت این مرزوم در طول سال‌ها مجاهد و ایثار انجام داده بود اقدام به تولید محتوا و در این مراسم اجرا کرد.

بر اساس این گزارش نمایشگاه محیطی شامل ۴۰ اثر از هنرمندان مطرح، ایستگاه‌های نقاشی کودک، کتاب خوانی به اجرا در آمده بود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha