جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / نشست مشترک «مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی» و اعضای موزه دین و دنیا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بیات گفت: جایگاه مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی نقطه تلاقی دین و علم است؛ یکی از گلوگاه‌های مهم جهت تعامل حوزه و دانشگاه اینجا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حجت الله بیات مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی عصر امروز در آیین افتتاحیه دوره تربیت پژوهش یار با رویکرد موضوع شناسی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: جایگاه مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی نقطه تلاقی دین و علم است؛ یکی از گلوگاه‌های مهم جهت تعامل حوزه و دانشگاه اینجاست.

وی افزود: جدیت، نظم و انضباط، آموزش فعال و مباحثه از ویژگی‌های این دوره آموزشی می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بیات خاطرنشان کرد: در مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی آموزش به صورت فعال بوده و از نظرات دانش پژوهان نیز همزمان با تدریس استفاده می‌گردد.

وی افراد شرکت کننده در دوره تربیت پژوهش یار را از بهترین‌های ثبت نام کنندگان دانست و گفت: این دوره ناظر به نیازهای مؤسسه برگزار می‌گردد و توجه ویژه به مبانی و روش شناخت یکی از محورهای مدنظر در این دوره است.

مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت اساتید توانمند و متنوع، مباحث کاربردی و گوناگون ناظر به نیازهای مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی از مهمترین ویژگی‌های دوره تربیت پژوهش یار با رویکرد موضوع شناسی است.

وی با اشاره به هدف غایی از برگزاری این دوره تصریح کرد: به‌کارگیری افراد برتر و توانمند به عنوان نیروهای عملیاتی و صف مؤسسه موضوع شناسی هدف غایی این دوره می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین بیات بیان داشت: تبیین مبانی و روش شناخت، راه اندازی پروژه‌های متوقف شده، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، نقد و بررسی پژوهش‌های انجام شده، اصلاح و تقویت پژوهش‌های قبلی، تدوین و تکمیل مقالات علمی پژوهشی، استخراج مقاله از پژوهش‌های انجام شده و فعالیت‌های مربوط به آماده سازی آثار برای عرضه و چاپ از محورهای همکاری دانش آموختگان دوره تربیت پژوهش یار با رویکرد موضوع شناسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha