جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعید روحانی

حوزه/ حجت الاسلام روحانی از راهیابی ۷۰درصد از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم به مرحله دوم رویداد ملی فهما خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سعید روحانی با اشاره به سومین رویداد ملی «فهما» با شعار «به توان مردم»، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مراکز مهم برای تحقق اهداف اصیل انقلاب اسلامی هستند که همیشه مطابق با شرایط و اقتضائات روز و بررسی و احصاء نیازهای فرهنگی جامعه ایفاگر نقش سازنده در جامعه اسلامی بوده‌اند. حضور مطلوب و اثر بخش کانون‌های فرهنگی هنری در عرصه‌های مختلف با محوریت مساجد، به صورت خودجوش و برخاسته از انگیزه‌های متعهد و استعدادهای ناب انقلابی، مبیّن کارکردهای مفید و چندمنظوره این ساختار تشکیلاتی منسجم و با قابلیت بالاست.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: در شرایط موجود فضای فرهنگی کشور تقویت جریان‌های مفید و کارآمد مسجدی با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه موجود در مساجد و مشارکت فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ضروریات است.

حجت الاسلام روحانی در ادامه تصریح کرد: سومین رویداد ملی فهما پس از تجربه برگزاری اولین رویداد ملی فهما در سال ۱۳۹۸و طرح ملی ایران قوی برگزار شد. این رویداد ضمن انگیزه بخشی به کانون‌های فرهنگی هنری، امکان سنجش تعیین وضعیت کانون‌ها نسبت به سایر کانون‌ها در زمینه‌های مختلف را ایجاد کرد و با لحاظ محدودیت‌ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت‌های محلی رتبه بندی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با این نگاه و با توجه به تجربه دو سال گذشته و بهره‌مندی از نظر مدیران و کارشناسان ستادی و کانون‌های برتر در کل کشور، فرآیند ارزیابی و انتخاب کانون‌های برتر در دو مرحله استانی و کشوری انجام می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم افزود: رویداد ملی به توان مردم در ۱۲ رواق با بیش از ۴۰ عنوان برنامه برگزار شد که با ایجاد رقابت سالم در سامانه مجازی بچه‌های مسجد به دنبال شناسایی کانون‌های توانمند مساجد در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

وی با بیان اینکه ۴۲۷ کانون فرهنگی هنری مساجد قم در این رویداد به رقابت با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور پرداختند تصریح کرد: ۷۰ درصد از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم توانستند با کسب حدنصاب امتیازات لازم در هر رواق به مرحله بعدی رویداد ملی فهما راه پیدا کنند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه در کل کشور ۴۲۰۰ کانون از مرحله اول عبور کرده‌اند گفت: از مجموع ۴۲۷ کانون فعال در استان قم، ۲۹۶ کانون به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند که از این تعداد قرار است بعد از داوری تعداد ۵۲ کانون به مرحله نهایی راه پیدا کنند که بعد از داوری نهایی کانون‌های برتر اعلام خواهند شد.

لازم به ذکر است: علاوه بر شاخص‌های اختصاصی، کسب ۶۰-۷۰ درصد امتیاز رواق مورد نظر، دریافت مجوز الکترونیکی از سامانه فهما و کسب حداقل ۳۰-۴۰ درصد امتیاز در رواق‌های نور و یک رواق از شبستان هنر از شاخص‌های عمومی انتخاب کانون‌های برتر در هر رواق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha