پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مستند شهید سردار سلیمانی

حوزه/ شبکه لبنانی المیادین مستندی تحت عنوان "قاسمی که او را از دست دادیم" پخش می‌کند که از وفاداری مردم کرمان به شهید سردار قاسم سلیمانی و ثبات آنها در راهی که حاج قاسم به خاطر آن شهید شده، سخن می‌گوید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شبکه لبنانی المیادین فردا یکشنبه مستندی تحت عنوان "قاسمی که او را از دست دادیم" پخش می‌کند که از وفاداری مردم کرمان به شهید سردار قاسم سلیمانی و ثبات آنها در راهی که حاج قاسم به خاطر آن شهید شده، سخن می‌گوید.

شبکه المیادین فردا یکشنبه ساعت ۹ شب به وقت قدس اشغالی مستندی به کارگردانی "بیسان طراف" پخش می‌کند.

این مستند به معرفی شخصیت شهید سلیمانی از طریق شهری که در آن تربیت یافته و رشد کرده است، می‌پردازد و این فرصتی است تا با شهری که یک فرمانده نظامی که شرایط منطقه را تغییر داد و با تروریسم آمریکایی مقابله کرد، آشنا شد.

این مستند که زمان آن ۴۵ دقیقه است از شهر کرمان که شهید سردار سلیمانی در آن بزرگ شده و از عشق و احترام اهالی آن به سردار شهید و تأثیری که حاج قاسم در زندگی و بعد از شهادت بر آنها گذاشته، سخن می‌گوید.

"بیسان طراف" کارگردان این مستند گفت: بعد از دو سال از شهادت سردار قاسم سلیمانی، خواستیم با بینندگان و تمامی کسانی که بُعد دیگر شخصیت این فرمانده نظامی یعنی همان انسانی را دوست دارند، سخن بگوییم، لذا به شهر کرمان آمدیم. کرمان در قلب حاج قاسم قرار دارد و شهید سلیمانی در چشمان کرمان است.

وی از اولین لحظات سفر خود به کرمان سخن می‌گوید و اشاره می‌کند: از زمانی که وارد کرمان شدم، حاج قاسم احساس کردم که او در تمامی نقاط شهر، کوچه‌ها، بازارها و خیابان‌ها همراه ماست.

این مستند ساز لبنانی تصریح کرد: فیلمبرداری این کار ۱۰ روز طول کشید و بخشی از مستند را به یکی از دوستان حاج قاسم که به همراه وی به شهادت رسید و در کنار او به خاک سپرده شد؛ یعنی شهید حسین پور جعفری اختصاص دادیم و این بخش از مستند به ارتباط قوی و انسانی این دو شهید می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha