پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار حسین معروفی

حوزه/ فرمانده سپاه استان کرمان، در چهاردهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری کشور، گفت: مکتب شهید سلیمانی باید تولیدکننده حاج قاسم‌ها باشد و کشور در گام دوم انقلاب اسلامی به حاج قاسم‌ها نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، سردار حسین معروفی، امروز در چهاردهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: ترویج فرهنگ عاشورا و اهل‌بیت (ع) مصونیت‌آور است و مکتب حاج قاسم مکتب عاشورا و امامین انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این سوال وجود دارد که چرا رهبر معظم انقلاب حاج قاسم را مکتب و مدرسه علم‌آموز معرفی کردند و چگونه باید مکتب حاج قاسم را به نسل انقلاب منتقل کرد افزود: مکتب شهید سلیمانی باید تولیدکننده حاج قاسم‌ها باشد و گام دوم انقلاب اسلامی به حاج قاسم‌ها نیاز دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی را نباید در گذشته متوقف کنیم و گذشته و حال شهید سلیمانی را باید با هم گره زده تا آینده انقلاب اسلامی را ترسیم کنیم افزود: شهید سلیمانی را نباید برای جامعه دست نیافتنی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی را باید با فضائل او معرفی کرد ادامه داد: شهید سلیمانی با آنکه بالاترین درجه نظامی را دارد اما ویژگی‌های اخلاقی این شهید بزرگوار، وی را به حاج قاسم تبدیل کرد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه ویژگی‌های اخلاقی حاج قاسم است که یک فرمانده عالی رتبه را به بزرگترین عارف تبدیل می‌کند و بزرگ‌ترین شخصیت تقریبی جهان اسلام برای پیشبرد اهداف جهان اسلام می‌شود گفت: برای ترویج مکتب حاج قاسم در استان کرمان ۳۰ نظامات تعریف کرده و به دانشگاه داده‌ایم تا جزئیات آن را آماده کنند و هیچ انحرافی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه افتخار سربازی حاج قاسم را دارم و امروز شهید سلیمانی را با پنج گذشت معرفی می‌کنم افزود: حاج قاسم از گناه گذشت و این اولین گذشت شهید سلیمانی بود؛ حاج قاسم اهل گناه نبود و طهارت جسم و روح را با هم داشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه حاج قاسم به من گفت "خودم را وقف انقلاب کردم و به خدا گفته‌ام آنقدر به من مشغله بدهد که حتی فکر گناه کردن هم نکنم" گفت: حاج قاسم هیچ حب دنیایی نداشت و جان خود را برای آبروی اسلام و مردم و انقلاب گذاشت.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی بین خود و خدای خود را اصلاح کرده و خداوند دنیا و آخرت او را اصلاح کرد ادامه داد: حاج قاسم از فرزندان، پدر و مادر و عزیزانش گذشت.

سردار معروفی با بیان اینکه حاج قاسم از آبرویش گذشت و در سال ۸۸ برای انقلاب آبروی خود را گذاشت و بصیرت‌افزایی کرد گفت: حاج قاسم زمان شناس بود و با میل ولی کار می‌کرد و ذوب در ولایت بود.

وی با اشاره به اینکه همه می‌خواستند مالک زمان را از سوریه برگردانند اما حاج قاسم با میل ولی در سوریه ماند و پیروز شد افزود: شهید سلیمانی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت مایه امید و امیدواری بود و رزمندگان با دیدنش روحیه می‌گرفتند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه نظام سیاسی حاج قاسم نظام جامع‌الاطراف است و نگاه با ما و بر ما نیست ادامه داد: حاج قاسم از رفقا و همرزمانش مراقبت می‌کرد و در طول هشت سال دفاع مقدس و در نیروی قدس و جبهه مقاومت یک نفر را پیدا نمی‌کنید که بگوید حاج قاسم من را تخریب کرده است.

وی با بیان اینکه امروز بحث ولایت و مرد میدان ولایت است گفت: حاج قاسم فرمود "والله والله والله یکی از شئون عاقبت بخیری سربازی ولایت است" و من در خدمت حاج قاسم بوده و از شاهد بودم که شهید سلیمانی مرد میدان ولایت بود نه مرد میدان جهاد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه خیلی‌ها در میدان جهاد هستند و دلایلی مانند دفاع از ملت و عشیره دارند اما حاج قاسم مرد میدان ولایت بود تصریح کرد: مهمترین سنگر، سنگر ولایت است چرا که جهاد همیشگی نیست.

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام مگر چند جنگ اتفاق افتاده، اما ولایت همیشه بوده است گفت: در عراق و سوریه فعلاً جنگ نیست و درست است در روزهای جنگ باید در سنگر نظامی وارد شد اما سخت‌ترین سنگر در زمان ما سنگر فرهنگی و سنگر ولایت است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه خیلی‌ها در مقابل ارتش آمریکا و داعش ایستادند اما آنچه که حاج قاسم را ماندگار کرد اعتقاد قلبی و عملی‌اش به ولایت بود و حاج قاسم عشق به ولایت داشت یادآور شد: مانند شب عاشورا که امام حسین (ع) به یارانش گفت "می‌توانید بروید" اما یارانش عاشقانه ایستادند و امام (ع) را تنها نگذاشتند.

وی با بیان خاطراتی از حاج قاسم گفت: از سیدحسن نصرالله سوال کردم که بعد از امام زمان (عج) و نایبش امام خامنه‌ای در دل شما چه کسی وجود دارد سریع پاسخ داد "حاج قاسم سلیمانی" و بعد گفت "اگر عزرائیل الان پیش من بیاید و بگوید که الان جان شما را بگیرم یا حاج قاسم را، می‌گویم جان من را بگیر چرا که حاج قاسم برای ولایت بسیار اهمیت دارد."

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha