چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ هیئت علمای ارومیه با سخنرانی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: نباید نهج‌البلاغه مورد غفلت قرار گیرد، چرا که پیام‌های علوی انسان را زنده می‌کند و باید این جملات و بیانات را در زندگی خودمان پیاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه چهارشنبه در جلسه هیئت علمای ارومیه، که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه اغلب مسائل و مباحث را به آخرت سوق داده است، چرا که مسئله یاد قیامت در تربیت انسان مؤثر است.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: نباید نهج‌البلاغه مورد غفلت قرار گیرد، چرا که پیام‌های علوی انسان را زنده می‌کند و باید این جملات و بیانات را در زندگی خودمان پیاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که برخی اعمال در زندگی انسان تأثیر بسیاری دارد، افزود: دائم الوضو بودن به زندگی انسان معنویت می‌بخشد و این امر خصوصاً قبل از خواب بسیار تاکید شده است.

وی ادامه داد: دومین مسئله‌ای که در زندگی انسان و تقویت معنویت مؤثر است، ذکر تسبیحات حضرت زهرا (س) است؛ امام صادق علیه السلام می‌فرمایند ما به فرزندان خودمان یاد می‌دهیم که تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها را بگویند و این مسئله از هزار رکعت نماز مستحبی بالاتر است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، سجده بر تربت کربلا را از دیگر مباحثی عنوان کرد که در تربیت و تقویت معنوی انسان مؤثر است، افزود: باید به مسئله نماز جماعت اهمیت داد و خداوند به آن جا لطف و عنایت دارد.

وی اضافه کرد: نماز شب، تهجد شبانه و راز و نیاز با خداوند متعال از دیگر مسائلی است که انسان را در رسیدن به مقصد معنوی کمک می‌کند و بزرگان بیان کرده‌اند که محال است انسان به جایی برسد اما اهل تهجد شبانه نباشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha